Pc slukker!!
Fra : Danny Juul Hansen

Dato : 14-03-05 18:58

Hej.
Jeg har et problem med min pc, den slukker lige pludselig og så starter den
op igen, ligesom om jeg havde brugt reset knapen. Det ene øjeblik køre den
og det næste sort skærm, nogle gange kommer der nogle hakkende lyde idet den
går i sort skærm andre gange ikke.
Jeg er rimelig sikker på at det er en hardware fejl, men jeg kan ikke finde
ud af hvad det er der skulle være galt.
Håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd.

Hilsen.

Danny

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-05 07:26

> [...]
finde
> ud af hvad det er der skulle være galt.
> Håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd.

Muligheder; for varm CPU, for lille PSU, for varmt grafikkort, for varmt
chipset på bundkortet, evt. OC'et for meget eller nogle indstillinger i
BIOS! - Så der er masser af muligheder...

Men start med at se på temperaturen på CPU/VGA/chipset!

Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-03-05 07:55

Danny Juul Hansen wrote:
> Jeg har et problem med min pc, den slukker lige pludselig og så
> starter den op igen, ligesom om jeg havde brugt reset knapen.

Fjern automatiseret genstart ved fejl, så bør du få en fejlmeddelelse
der er nemmere at fejlsøge udfra.

Fremgangsmåde:
"Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger
for Start og Genoprettelse" og fjern fluebenet i Genstart
automatisk".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund