Valg af Processor til ny PC
Fra : Søren

Dato : 13-03-05 08:15

Hej

Jeg skal have ny PC, da den gamle er blevet 4 år og efterhånden har en del
mangler.

Jeg har kigget en del og mener godt at jeg kan finde en i HP Pavilion serie.

Jeg skal bruge den til tekstbehandling, internet, lidt Photoshop og lettere
videoredigering, samt spil.

Er det bedst at vælge AMD Athlon64 eller skal jeg vælge Intel Pentium4. Er
AMD lige så hurtig selv om de ikke har så mange MHZ som Intels processor.

Det er vigtigt at maskinen ikke støjer meget.

Er der noget specielt med hemsyn til grafikkort - Har tænkt mig at vælge et
med 256 mb ram

PÅ forhånd tak for hjælpen.

Søren

Fra : Henning

Dato : 13-03-05 08:32

On Sun, 13 Mar 2005 08:15:22 +0100, "Søren" <xxsrl@get2net.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal have ny PC, da den gamle er blevet 4 år og efterhånden har en del
>mangler.

Stil dig i kø foran Aldi om et par uger - den nye maskine er frigivet
i Tyskland, plejer at komme til Dk et par uger efter!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : reposity

Dato : 13-03-05 12:16

Hejsa,

Hvor kan man se hvordan den nye maskine ser ud ?.

Michael

Fra : Peet

Dato : 13-03-05 23:05

"Søren" <xxsrl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> AMD lige så hurtig selv om de ikke har så mange MHZ som Intels processor.

Du skal højt op i en P4 for at matche den langsomste AMD64

http://www.digital-daily.com/cpu/amd-athlon64-winchester/

Fra : Søren

Dato : 14-03-05 06:54

> Du skal højt op i en P4 for at matche den langsomste AMD64
>
> http://www.digital-daily.com/cpu/amd-athlon64-winchester/

Det lyder på jer som om at en AMD Athlon64 er et godt valg ?

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 14-03-05 07:12

Det passer ikke helt hvad Peet her skriver, ratings passer meget godt
overens med en P4's hastighed, gennemsnitligt set! - Det kan variere meget i
enkelte tests, og det kan endda ses i de benchmarks han linker til!

> Det lyder på jer som om at en AMD Athlon64 er et godt valg?

Den er billigere, men lige så hurtig som en P4, og har bedre mulighed for
OC, bruger mindre strøm, bliver mindre varm, plus den understøtter 64-bit
kode hvis du engang for brug for det; ja den er et bedre valg end Intel P4!

Brian