RAID0 (Stripe) Hvad kan man ??
Fra : Teddy Bonde

Dato : 13-03-05 01:43

Jeg har 2x 120Gb HD's sat i RAID0 (Stripe)

Så nu kommer det store spørgsmål..

Kan man partitionere en RAID0 (Stripe) til flere partitioner ??

Mvh, Teddy (Bjørnen)

FJERNES fjernes fra emailadressen.

Fra : Rander

Dato : 13-03-05 02:11

Sun, 13 Mar 2005 01:42:45 +0100 brugte Teddy Bonde 9 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>Jeg har 2x 120Gb HD's sat i RAID0 (Stripe)
>Så nu kommer det store spørgsmål..
>Kan man partitionere en RAID0 (Stripe) til flere partitioner ??

Ja, dit operativ-system ser blot dir RAID-array som én stor disk på 240 GB,
som du kan gøre nøjagtig det samme ved som alle andre diske...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Kvinder er en raffineret blanding af pyromaner og brandvæsen. (Marcel Aymé)

Fra : Teddy Bonde

Dato : 13-03-05 02:55

On Sun, 13 Mar 2005 02:10:47 +0100, Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Ja, dit operativ-system ser blot dir RAID-array som én stor disk på 240 GB,
>som du kan gøre nøjagtig det samme ved som alle andre diske...

TAkker, havde ellers fået af vide man _ikke_ kunne lave flere partitioner, så
derfor spørger jeg ad, da som du jo siger at jeg godt kan dele den i flere...
Troede at mit tilfælde med at dele, var en tifældnghed

Men jeg har _ikke_ brugt min WinXPpro til at dele den med, med brugte PqMagic
til (fra en DOS diskette, det faktiks også der jeg så at den havde en partition
mere (8mb), har også lige testet det her til aften, og det virker 100%

TAkker skal du ha, skulle bare lige ha det på det rene om man kunne