D-link 604 router
Fra : Filip

Dato : 11-03-05 19:27

Hej NG

Jeg har en d-link router 604 D1 som er sat til at styre trafikken ud af
huset (ADSL), men efter nogle timer/dages brug kan man ikke komme på
internettet. Problemet løses ved at hive 230v stikket ud i 5 sek, hvorefter
det virker problemløst indtil næste gang. Det er ved at være et stort
problem for os, så jeg har opdateret min firmware fra 3.06 til 3.09, men
uden at jeg kan mærke nogen forskel. Jeg har åbnet et par porte i den for at
kunne køre VNC, men det tror jeg ikke skulle være problemet. Jeg har 2 andre
D-link routerer sat efter denne da der er printerserver i dem. Disse heder
704 og 714P+. Skulle det give mig nogle problemer når det nu er samme mærke?

Jeg kunne evt. tænke mig at jeg måske skulle opdatere med en ældre firmware
hvis det er muligt, for at se om det evt er den nye firmware der giver mig
alle disse problemer. Vil det være en god ide - i så fald hvor kan jeg hente
dem???

Andre forslag er velkomne

Filip

Fra : Henning

Dato : 12-03-05 08:36

>Andre forslag er velkomne

Defekt router? Er der stadig reklamationsret på den, så aflever den
til reparation, alternativt køb en ny - koster ikke mere end 300-400?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-03-05 10:34

Jeg har oplevet dette efter der var kommet ny firmware i.
Install. den gamle igen, så var det ok.
Men det var jo også galt før i dit tilfælde.

Du kan jo også prøve reset den i bunden.

--
Allan / Kolding

Fra : Filip

Dato : 12-03-05 10:42

> Jeg har oplevet dette efter der var kommet ny firmware i.
> Install. den gamle igen, så var det ok.
> Men det var jo også galt før i dit tilfælde.
>
> Du kan jo også prøve reset den i bunden.

Ved du hvor jeg kan finde den gamle firmware igen?

Filip

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-03-05 21:13

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsyYd.59$8W5.35@news.get2net.dk...

> Ved du hvor jeg kan finde den gamle firmware igen?

Nej. Min er en B udgave, ellers kunne jag da have sendt dig
nogen stykker. Plejer at hente dem når de kommer.
Men dog ikke til D udgaven.

Allan / Kolding

Fra : JSH [9800]

Dato : 12-03-05 11:15

> [...]
> giver mig alle disse problemer. Vil det være en god ide - i så fald hvor

Hej Filip
Jeg har selv en D-Link DI-604 og den kører hele døgnet med 2 pc-ere
tilsluttet. Jeg har også åbnet for portene så jeg kan fjernstyre en pc.
Den nyeste firmware kan hentes her:
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUC7wcU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oU4t+hKltbNlwaaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KLxLkkSsOPRboGyGg==
men så vidt jeg kan se, så er det den du har.

Jeg ville også prøve at lave en "reset" hvis jeg var dig.

Men hvorfor så mange routere? Når du skal bruge printserveren i 704 er denne
router så ikke nok?

Fra : Filip

Dato : 12-03-05 11:58

> Men hvorfor så mange routere? Når du skal bruge printserveren i 704 er
> denne router så ikke nok?

Fordi der er to steder hvor der skal være en printer koblet på netværket,
derfor....
(hele netværket består af 9 pcer)

Filip