Søges: God billig scanner til husbehov
Fra : Lars HT

Dato : 11-03-05 13:00

Ønskes ideer til god billig scanner - gerne med funktion til indscanning af
dias (virker det iøvrigt). Pris-leje kr. 1000.

Ønsker også gerne henvisninger til tests!

VH Lars

Fra : Mads

Dato : 11-03-05 13:17

On Fri, 11 Mar 2005 12:59:51 +0100, "Lars HT"
<aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:

>Ønskes ideer til god billig scanner - gerne med funktion til indscanning af
>dias (virker det iøvrigt). Pris-leje kr. 1000.

Hej

Hvad med en Canon Canoscan 4200F ?
Den koster lige under 1000 kr og har de funktioner du efterlyser.

Jeg købte selv en for et par måneder siden og jeg var også lidt
skeptisk på om scanning af dias og negativer nu også virkede,
men der blev jeg nu bestemt ikke skuffet.
Den kan scanne enten 2 dias eller 4 35mm negativer ad gangen
og det går lynhurtigt, selv i højeste opløsning ( 3200 dpi )
Softwaren kan selv finde ud af at scanne flere billeder på en
gang og selv dele dem op i separate filer. Resultat bliver virkeligt
godt, selv ved scanning af 30 år gamle, let falmede, negativer.

Hvis du vil ofre en plovmand mere kan du kigge på Canoscan 8400F.
Den kan scanne 12 negativer på en gang, er lidt hurtigere og har
et smart infrarødt system til at lokalisere og fjerne støv og ridser
på billederne.

Du kan læse mere om dem på Canon's website : www.canon.dk

mvh Mads
( nej, jeg er ikke ansat hos Canon )

Fra : Lars HT

Dato : 11-03-05 13:51

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> wrote in message
> Hvad med en Canon Canoscan 4200F ?
> Den koster lige under 1000 kr og har de funktioner du efterlyser.

Tak, jeg sad netop og så på priser og anbefalinger af canons printere

Lars