ATX 24 pin på nye bundkort?
Fra : Vega

Dato : 10-03-05 21:04

Hej.

Er der en der kan fortælle mig, hvorfor man godt kan køre med de almindelige
20 pins konnektorer på de nye bundkort, hvad er de sidste 4 pins derfor, når
man ikke behøves at køre med 24 pins?

Mvh. Vega.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-03-05 09:41

On Thu, 10 Mar 2005 21:03:53 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>20 pins konnektorer på de nye bundkort, hvad er de sidste 4 pins derfor, når

shg.dk plejer at have dem.

Mig bekendt behøver du heller ikke mere end en 20 pins atx. En 20 pins
kan ikke isættes forkert, men der kan være det problem, at den ikke
sidder 100% fast med kloen. Det løses du med adapter ledningen.

Jeg købte en Chill Innovation 510. Den havde adapter med.

24 pins er den såkaldte EPS standard. Det er meget dyrere forsyninger
til mindst en tudse. Anvendt på f.eks. dual socketA bundkort.

På et micro-atx s939 board har jeg anvendt en 20 pins atx i et 24 pins
stik. Det virker fint.

John

Fra : Vega

Dato : 11-03-05 10:59

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 24 pins er den såkaldte EPS standard. Det er meget dyrere forsyninger
> til mindst en tudse. Anvendt på f.eks. dual socketA bundkort.

Man kan nu godt få en Chill 400W med 24 pins.

> På et micro-atx s939 board har jeg anvendt en 20 pins atx i et 24 pins
> stik. Det virker fint.

Ok. Lyder fint.

Mvh. Vega.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 11-03-05 12:22

JK (at mail dot dk) wrote:

> 24 pins er den såkaldte EPS standard. Det er meget dyrere
> forsyninger
> til mindst en tudse. Anvendt på f.eks. dual socketA bundkort.

Til AMD anvendes ATX-GES og ikke EPS.
EPS anvendes typisk til dual xeon.

Mikkel