Er jeg blevet snydt?
Fra : reposity

Dato : 10-03-05 15:00

Hejsa,

Jeg har bestilt for 2000 kr hos nedenstående link sidste fredag. Mine varer
er ikke kommet endnu. Når jeg ringer til dem er nummeret ikke eksisterende
og mobilnr lyder ikke som om det er et firma. De svarer ikke tilbage på mine
mails også.

Er det her total nedtur , jeg har ellers købt mange ting på nettet og
aldrig blevet snydt. Hvis jeg er blevet snydt hvad gør man så ?. Skal man
ringe til sin bank, politiet, firmaets bank( hvis det findes) ? eller hvad
skal jeg gøre?

http://www.zoneit.dk/shop/

Hvis jeg får svar skriver jeg selvfølgelig tilbage så jeg ikke beskylder
firmaet for noget hvis alt er ok.

Men det tegner ikke så godt

Venlig Hilsen

Michael

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-03-05 15:06

On Thu, 10 Mar 2005 15:00:10 +0100, reposity wrote:

> [...]
> ringe til sin bank, politiet, firmaets bank( hvis det findes) ? eller hvad

Du har vel betalt med dankort går jeg ud fra. Så kan du gå ned
i banken og få tilbageført pengene.

Martin.

--
Hvor er ET ?
http://www.al-data.dk/Fermis-paradoks.html

Fra : reposity

Dato : 10-03-05 15:15

Hejsa,

Jeg betalte ikke med dankort men overførte pengene direkte ?. Men måske jeg
skal snakke med min bank

Fra : Verner

Dato : 10-03-05 15:22

On Thu, 10 Mar 2005 15:00:10 +0100, "reposity" <m.hoelgaard@privat.dk>
wrote:

> [...]
>og mobilnr lyder ikke som om det er et firma. De svarer ikke tilbage på mine

Måske du kan fange ejeren her:

Registrant:

Handle: BP3389-DK
Navn: Brian Perto
Adresse: Junivej 20
Postnr. & by: 8210 Århus V
Land: Danmark
Telefon: +45 26287985
E-mail: per2@tele2adsl.dk

Verner

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 15:35

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i

> Handle: BP3389-DK
> Navn: Brian Perto
> Adresse: Junivej 20
> Postnr. & by: 8210 Århus V
> Land: Danmark
> Telefon: +45 26287985
> E-mail: per2@tele2adsl.dk

Det er ikke ham, der står bag momsregistreringen......

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 15:33

"reposity" <m.hoelgaard@privat.dk> skrev

> [...]
> ringe til sin bank, politiet, firmaets bank( hvis det findes) ? eller hvad

25540972 ZONEIT Ved TEMILIA HOFMAN SKOVHØJ 31 8361

Det er personen bag SE nummeret. Jeg ville gå lige i kødet på ham eller
hende?

Bemærk, at hans hjemmesider på ingen måde overholder gældende lovgivning om
oplysningspligt osv, der er *mange* punkter, som ikke fremgår..

Jeg vil derfor ikke anbefale, at man handler der!

Claus

Fra : reposity

Dato : 10-03-05 17:47

Hej Igen,

Jeg har skrevet en masse mails til firmaet idag og fået fat på et mobilnr.
Her for en halv time siden ringede der en person fra firmaet og sadge at de
ikke kunne fremskaffe min vare og jeg derfor skulle give dem mit reg og
konto nr så de kunne føre pengene tilbage.
Grunden til at de ikke havde kontaktet mig var fordi de havde haft travlt.
Men hjemmesiden virker ikke speciel seriøs da der ingen telefon numre er,
blot et mobil som, når man rigner, ikke fortæller at det er Zone IT, men
blot hej det er Nina??. På min ordrebekræftelse står der et tlf og et fax nr
og ingen af dem virker. TDC siger at det er uden abonnent?.

Hmmm mærkeligt.

Nu opgiver jeg endeligt at få fat i en "gammel" P4 3,06 GHZ FSB 533
Northwood, og køber istedet for en 2,8 GHZ

Mange tak for jeres hjælp

Venlig Hilsen

Michael

Fra : JH

Dato : 10-03-05 18:00

reposity wrote:
> [...]
>
> Nu opgiver jeg endeligt at få fat i en "gammel" P4 3,06 GHZ FSB 533
> Northwood, og køber istedet for en 2,8 GHZ

Jeg håber du får dine penge tilbage. Husk så næste gang at bruge Dankort
istedet. Overfør ALDRIG ALDRIG ALDRIG penge ved bankoverførsel. Det er
dødsensfarligt...!

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Brian Lund

Dato : 10-03-05 19:08

> Jeg håber du får dine penge tilbage. Husk så næste gang at bruge Dankort
> istedet. Overfør ALDRIG ALDRIG ALDRIG penge ved bankoverførsel. Det er
> dødsensfarligt...!

Arh, kun hvis du har en hjertefejl og du lige har bestilt den sidste
pacemaker i verden, og så den ikke bliver sendt ;)

Brian

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-03-05 19:14

Brian Lund wrote:

> Arh, kun hvis du har en hjertefejl og du lige har bestilt den sidste
> pacemaker i verden, og så den ikke bliver sendt ;)
>

> Brian

Personligt har jeg ingen problemer i at benytte bandoverførsel til
firmaer der er gode nok. Jeg har både handlet hos dvdoo og Softxchange
og betalt via bank uden problemer.

Mikael

Fra : reposity

Dato : 10-03-05 21:10

Hej Igen,

Jeg har også mange gange før overført penge uden problem. Da jeg bestilte en
P4 3,06 var det sent om natten og i eufori over pludselig at have fundet
denne CPU efter at have ledt i 5 timer alle steder på nettet bestilte jeg
den med det samme. Jeg så på at hjemmesiden var opdatteret fornylig og at
det ikke kun var gamle produkter. Men jeg "glemte" at checke om tlf virkede,
+ andre ting. Når jeg ser på hjemmesiden nu ville jeg aldrig have handlet
der. Det er lidt mærkeligt at de fortæller om alt den service de tilbyder,
men ikke har telefonnumre stående og dem man så får på ordrebekræftigelsen
virker ikke . ALARM ALARM

Tak for jeres input, skriver lige tilbage om jeg får pengene sat ind de
næste par dage.

Venlig Hilsen

Michael

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-03-05 21:55

JH wrote:

> Jeg håber du får dine penge tilbage. Husk så næste gang at bruge
> Dankort istedet. Overfør ALDRIG ALDRIG ALDRIG penge ved
> bankoverførsel. Det er dødsensfarligt...!

Nierle.dk? Det er både billigere at benytte bankoverførsel end Dankort hos
dem og jeg har aldrig aldrig aldrig hørt om én eneste, der er blevet snydt
der.
Jeg ved godt, at man rent juridisk er stillet dårligere ved bankoverførsel,
men der findes altså masser af firmaer, som man godt kan stole på.

Søren

Fra : JH

Dato : 10-03-05 15:09

reposity wrote:
> [...]
> skal jeg gøre?
>
> http://www.zoneit.dk/shop/
>

> Hvis jeg får svar skriver jeg selvfølgelig tilbage så jeg ikke beskylder

Lyder ikke umiddelbart så fedt, men har du betalt med Dankort er du godt
stillet, så kan du annulere transaktionen via din bank. Hvis du derimod
blot har overført penge til deres konto er du ikke så godt stillet, så
kan du ikke (svjv.) annullere overførslen.

Har du fået ordrebekræftelse? Altså ikke blot en bekræftelse på at du
har bestilt varerne?

Din egen bank er bedste mulighed i første omgang.