Toshiba Notebook restore problemer...
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-03-05 11:44

Hej

Jeg er løber ind i et fælt problem :(

Min ellers altid velfungerende notebook computer, Toshiba S1800-204, vil
ikke mere som den skal...

Jeg havde været så uheldig at få en eller anden spyware på dén, da jeg
opdagede det bad jeg AD-Aware om at fjerne den, det blev også gjort,
men, samtidigt er der tilsyneladende fjernet/overskrevet/ændret i nogle
vitale filer som nu bevirker at det er komplet umuligt at få systemet
til at køre igen.

Efter et par dages forgæves forsøg på at få reetableret Windows, var der
ikke andet at gøre end: " format C:" - Der findes så et par recovery
cdér, men, uden held, der kom en masse fejlmeldinger, læsefejl, kernel32
fejl, kan ikke pakke ud fejl, bootsector fejl, blå skærme i massevis
osv. osv.

Mere formattering, flere forsøg på install. af Windows uden brug af
recovery cdér først, samme negative resultat, og masser af samme
fjelmeldinger :(

"Hvad gør du nu ?" - Jo, jeg købte en ny harddisk og satte i dyret,
fint, nu er vi over det problem, install. Windows......... Buh,
nøjagtigt samme problem og fejlmeldinger i alle afskygninger.

Altså tyder noget på at den gemmer eet eller andet i et rom lager, som
ikke er tilgængelig, og det kunne så være dér der er sket skade ? - Og
et andet problem er at man IKKE kan komme i BIOS opsætningen og se om
der er noget dér som ser mystisk ud ! - På "normale" computere kan man
ved opstart holde en tast nede, og derved komme direkte i BIOS, men, så
let skal det skam ikke være her, næh nej, adgang til BIOS foregår via et
hjælpeprg. som kun kan køre i Windows !! som ikke er tilstede. -
Rigtigt smart....

Er der nogen eksperter hér som het et godt bud på hvad jeg gør for at få
fjernet ALT om det tidligere opsæt m.m. så maskinen bliver helt
jomfruelig igen ? så man kan komme til at installere på normal vis ?.

Sidste løsning er jo at bære den ud i den grå sæk der står ude i haven,
og så la' skrældelmanden ta' den med på Tirsdag, men det er jo en trist
løsning, den har været en tro og helt problemfri ven i mere end 4 år....

Takker på forhånd for alle info der kan føre til 'anholdelse' af
problemet !.

--
M.v.h. Ole ®

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-03-05 12:33

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løsning, den har været en tro og helt problemfri ven i mere end 4 år....
>
> Takker på forhånd for alle info der kan føre til 'anholdelse' af

Jeg har også en Tochiba L10 Satelite jeg bruger f2 eller prøv f1 til:bios
mvh.jama

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 22:03

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg er løber ind i et fælt problem :(

På min tidligere toshiba skulle recovery cd'en i drevet,
computerne slukkes, og C-tasten trykkes med samtidig med at maskinen blev
tændt igen...

så kørte skidtet igen....

Bare et forslag.

VH Henrik