Nyt hardware
Fra : JH

Dato : 09-03-05 19:15

Jeg er på udkig efter noget nyt hardware. Jeg regner med at sælge mit
nuværende bundkort+CPU+RAM og købe noget nyt.

Jeg har kigget på MSI Neo4 og AMD 3500+ Wincehster, er det et fornuftigt
valg, eller er der andet der er godt/bedre?

Jeg skal højst sandsynligt også skifte mit GFX-kort ud, skal man satse
på PCIe, eller er AGP OK?

Jeg synes ikke jeg kan se ret mange enheder der passer på
BTX-standarden, langt det meste er stadig ATX. Findes der mon
overhovedet bund og strømforsyninger der overholder denne nye bundkort,
eller skal man vente?

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : JK

Dato : 09-03-05 21:03

On Wed, 09 Mar 2005 19:14:34 +0100, JH <spam@spam.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har kigget på MSI Neo4 og AMD 3500+ Wincehster, er det et fornuftigt
>valg, eller er der andet der er godt/bedre?

meget udmærket valg !

>Jeg skal højst sandsynligt også skifte mit GFX-kort ud, skal man satse
>på PCIe, eller er AGP OK?

NF4 kan slet ikke agp.

> [...]
>BTX-standarden, langt det meste er stadig ATX. Findes der mon
>overhovedet bund og strømforsyninger der overholder denne nye bundkort,

Nej, btx er vi indtil videre fri for.

John

Fra : JH

Dato : 09-03-05 23:56

JK wrote:

> meget udmærket valg !

Er der nogen alternativer til Neo4?

Fra : JH

Dato : 10-03-05 09:49

JH wrote:

> Er der nogen alternativer til Neo4?

Har nu selv fundet et imho meget lækkert alternativ: Gigabyte
GA-K8NXP-9. MSI Neo4-boardet ser rigtig godt ud på paiperet, men der
sidder desværre en chipset-køler på kortet der larmer en del.

Jeg har læst flere meget positive anmeldelser af kortet, men jeg kan
ikke se Gigabyte-kortet nogen steder i Danmark endnu. Det er vel på vej?!

Jeg er lidt i tvivl om RAM. Først og fremmest, hvad skal det være for en
type? Altså PC3200, PC3500, PC4000 osv? Er det kun hvis man skal
overclocke at man skal have de "store" udgaver?

Dernæst, skal jeg have fx 2x512MB for at få 512MB RAM? Jeg kan se her at
noget hedder "DUAL RAM" og noget hedder "DDR SDRAM":
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=37&Sort=Wanted&Soegeord=ocz