genstart af system
Fra : Jesper Krog Andersen

Dato : 05-12-00 09:35

Hej

Jeg opdagede her den anden dag at min server (SuSE 7.0) havde været
genstartet. Ud fra uptime fandt jeg frem til, at det havde været omkring
kl. 0500 om natten. Hvordan finder jeg ud af hvad der har været årsag til
genstarten, altså om det er en hacker (tror jeg ikke, der er ikke noget der
tyder på at nogen har været inde), et program der er tiltet eller en simpel
strømafbrydelse (uret i microovnen passede dagen efter, så det har det nok
ikke været)?

Mvh
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 05-12-00 18:58

Den 5 Dec 2000 08:35:25 GMT skrev Jesper Krog Andersen:
> [...]
>strømafbrydelse (uret i microovnen passede dagen efter, så det har det nok

De fleste elekroniske ure nutildags holder mellem et par sek. og 10
min. så det kan det nu stadig. PC'en booter længe før.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Jesper Andersen

Dato : 05-12-00 23:37

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote in
<K0aX5.206$72.4362@twister.sunsite.auc.dk>:

>De fleste elekroniske ure nutildags holder mellem et par sek. og 10
>min. så det kan det nu stadig. PC'en booter længe før.

Hmm. Det havde jeg ikke overvejet. Microovnen er dog en gammel oldsag, men
det kan da godt være at der har været en afbrydelse der har været kort nok
til at den har holdt tiden, men lang nok til at PC'en er rebootet. Jeg tror
jeg vil kigge mig om efter en billig UPS. Hvad kan folk anbefale?

Mvh
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-00 18:43

Den Tue, 05 Dec 2000 22:37:25 GMT skrev Jesper Andersen:
> [...]
>til at den har holdt tiden, men lang nok til at PC'en er rebootet. Jeg tror
>jeg vil kigge mig om efter en billig UPS. Hvad kan folk anbefale?

Vi bruger kun APC, men billig?

Mvh
Kent

Fra : Jesper Andersen

Dato : 06-12-00 22:22

<tUuX5.1900$72.28510@twister.sunsite.auc.dk>:

>Vi bruger kun APC, men billig?

Den skal kun trække 1 pc, og den skal kunne virke under Linux (altså få
maskinen til at lukke ned, hvis strømmen ryger). Og så gør det ikke noget,
hvis den ikke koster for meget . Men jeg aner ikke hvad sådan nogen
koster.

Mvh
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 07-12-00 18:09

Den Wed, 06 Dec 2000 21:22:07 GMT skrev Jesper Andersen:
> [...]
>maskinen til at lukke ned, hvis strømmen ryger). Og så gør det ikke noget,
>hvis den ikke koster for meget . Men jeg aner ikke hvad sådan nogen

For meget, SVJV.

Mvh
Kent