Underlig SAMBA fejl..
Fra : René Vutborg

Dato : 04-12-00 19:52

Hej NG

Jeg har følgende problem, når jeg prøver at connecte fra en Win95/98 til en
Samba server:
Jeg får at vide at jeg skal angive en adgangskode til IPC$ kontoen.
Fejlen forekommer ikke på en NT/2000, hvor jeg kan logge på med root og
korrekt kodeord.

Jeg har så gennemlæst div. nyhedsgrupper her, på sslug.dk, på redhat.com og
på samba.org, og jeg har fundet ud af, at secutiry i smb.conf skal sættes
lig med share, istedet for user som den står på som default.

Jeg har gjordt alt hvad der falder mig ind, men jeg kan ikke få den dialog
boks væk
Er der nogen der har nogle vakse idéer?

Hilsen
René Vutborg

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 04-12-00 20:45

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget
Men du kan oprette dig som bruge på samba'en med det navn og password du
bruger når du logger på win98 maskinen.

M.v.h Nicklas

René Vutborg <vutborg@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90gou4$1tlp$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-12-00 22:25

> Jeg får at vide at jeg skal angive en adgangskode til IPC$ kontoen.
> Fejlen forekommer ikke på en NT/2000, hvor jeg kan logge på med root og
> korrekt kodeord.

En mulig løsning kunne være:
null passwords = yes

/Andreas

Fra : Jesper A.

Dato : 05-12-00 16:19

"René Vutborg" <vutborg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg får at vide at jeg skal angive en adgangskode til IPC$ kontoen.
> Fejlen forekommer ikke på en NT/2000, hvor jeg kan logge på med root og

Nu er det længe siden jeg satte det op, så jeg kan ikke lige huske hvordan
andet end at jeg også bøvlede noget med det. Det her er min smb.conf og det
virker så den er helt åben for alle.

[global]
workgroup = xxx
server string = Samba Server