sess_glifhip42p9893jf98opj32jkl
Fra : Mickey

Dato : 29-05-01 00:41

hvorfor bliver session tmp filerne (med navn som subj.) ikke slettet fra
/tmp ? (det er fra apache)
- det er da lidt...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-05-01 07:14

Fra : Mickey

Dato : 29-05-01 14:05

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er cookies. De bliver vist slettet, når folk logger ud (f. eks. fra
> et webmail-system). Logger folk ikke ud, bliver de vist ikke ryddet...

altså med en "session_kill()" ? (i PHP)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-05-01 19:31

Fra : Henrik Larsson

Dato : 31-05-01 15:37

> Øh, jeg har blot installeret noget PHP - jeg er endnu ikke for alvor
> begyndt at lege med det, selv... Jeg har bare bemærket at noget webmail,
> jeg har sat op, /tilsyneladende/ efterlader filerne, hvis man undlader
> at bruger 'sign out'...

Se efter følgende i din php.ini:

session.gc_probability = 1
; percentual probability that the 'garbage collection' process is started on
every session initialization.

session.gc_maxlifetime = 1440
; after this number of seconds, stored data will be seen as 'garbage' and
cleaned up by the gc process.

Dvs. PHP ryder kun sessioner op ca. 1 gang ud af 100 gange som den bliver
startet.
PHP ryder kun sessioner op der er mere end 1440 sekunder gammel.

Mvh Henrik