Hukommelsesforbrug af X
Fra : Dennis Haney

Dato : 04-12-00 16:16

En alm. top giver følgende for X:

815 root 0 0 257M 253M 1316 S 0.1 134.8 17:37 X

Jeg synes det er lige i overkanten... Hvad kan det skyldes?

Det er rødhætte 7.0 med driverne til mit nvidia Geforce 256
installeret og kører 4.0.1a. Der er ingen Errors eller Warnings i
loggen

--
::: Davh
:::

Fra : N/A

Dato : 04-12-00 21:38

Fra : Dennis Haney

Dato : 04-12-00 21:38

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) writes:

> Hvor meget har du åbent? Grafikprogrammer lader ofte X-serveren holde
> styr på billederne, for at undgå at skulle overføre dem[1] hele tiden.

Jeg har 2 xterms, 1 baggrundsbillede samt en xchat. Jeg kører
1280x1024 i 24bit.

> [1] X er en netværksprotokol[2], og 1024x768 over 10mbit eller ISDN er
> ikke specielt hurtigt.

Jeg har kun den maskine, men kører dog licq fra den via en ssh
forb. Men hukommelsesforbruget er det samme selv om jeg lige har
genstartet og kun lige logget ind og åbnet et par xterms.

--
::: Davh
:::

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 19:11

Fra : Dennis Haney

Dato : 05-12-00 19:11

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) writes:

> 4 migabyte til billedet... Det er vist kun en lille del.

> Det ændrer egentlig ikke på protokollen.
>
> Hvor meget RAM har du på grafikkortet? Det kan vist også tælle med i
> nogle tilfælde. Evt. hvis der også er sat RAM af til DMA (xfree 4.0)
> og textures, kan det også tælle med.

Jeg fandt problemet... I virkeligheden bruger den kun ca. 13...
Resten er mapped IO (32MB), mapped AGP (64MB) samt 2*64MB jeg ikke
aner hvad er (noget andet mapped IO) plus nogle flere mindre mapped IO
fragmenter...

Altså kan driveren ikke finde ud af at fortælle systemet at det
faktisk ikke er hukommelse den bruger, men noget helt andet...

--
::: Davh
:::