Relationelle databaser
Fra : Jens

Dato : 12-05-05 15:03

Hej
Hvis man meget hurtigt skal kunne sætte nogle ord på noget essentielt om
relationelle databaser, hvad skal man så sige?

PS. Jeg har læst om det tidligere, men sidder her og skal opfriske min
hukommelse lidt på meget kort tid

Jens

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-05-05 20:28

On Thu, 12 May 2005 16:03:25 +0200, Jens wrote:
> Hvis man meget hurtigt skal kunne sætte nogle ord på noget essentielt om
> relationelle databaser, hvad skal man så sige?

Man kunne starte med at se, om
http://en.wikipedia.org/wiki/Relational_database_management_system gav
lidt relevant information.

Ellers er det vel noget med at tænke tilbage på folkeskolens
mængdelære og tænke mængde==tabel. Og så noget med at man i praksis
benytter SQL til at arbejde med relationelle DBMSer, selvom at SQL på
visse områder overtræder relationelle "idealer".