erfaringer med valutahandel
Fra : Peter H

Dato : 12-05-05 11:34

Hvad er panelets erfaringer med valutahandel eller terminshandel?
Som sædvanlig vil jeg gætte på at dem, der lytter til Greenspan, ECB,
nøgltetal osv i længden taber på valutahandel, mens de der kører med en
testet forretningsgang tjener, således forholder dig sig vist med
aktiedaytrading, som på dansk betyder at de daytraders der finder
informationer, lytter til radioavisen, BCC, CNBC, CNN, læser artikler i
Børsen og på internettet - denne katergori taber stort set altid penge, men
de der har en forretningsgang eller brugervejledning typisk tjener penge,
det er ikke meget anderledes end forretningen nede på hjørnet; En god
gennemarbejdet vejledning hjæper til at undgå fælder og maksimere gevinster
og der er plan i det. Det er min indtryk - men jeg kan tage fejl - at stort
set alle der lytter til fornemmeren taber og ligeledes de, der anvender en
plan, tjener.

Det samme burde gøre sig gældende ved valutahandel. Nu er det jo uhyre
billigt at handle valuta, måske er det under 1 0/00 (promille) i
omkostninger.
Og potentialet er stort, men de bedste planer kan man ikke købe for hvorfor
skulle de sælges hvis nogen profiterer på dem?