også RAM
Fra : Per Nørholm Rasmusse~

Dato : 28-05-01 13:59

Jeg har lige installeret nye RAM i min PC. De gamle er PC100 og de nye er
PC133. Går det? Jeg synes nemlig ikke at computeren er blevet hurtigere!

Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 28-05-01 22:30

"Per Nørholm Rasmussen" <per-nras@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3b12ba71$0$22381$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg har lige installeret nye RAM i min PC. De gamle er PC100 og de nye
er
> PC133. Går det? Jeg synes nemlig ikke at computeren er blevet
hurtigere!

Det går. Men bare fordi ram'en er PC-133 bliver din computer jo ikke
hurtigere, end hvis det var PC-100 (jeg går ud fra, at du kører 100 Mhz
på bussen).
Til gengæld er det mængden af ram, der betyder noget. Opgraderede du fra
fx 64 til 320 mb ram, kan du helt sikkert mærke en hastighedsforskel, da
Windows ikke bruger swap-filen så meget. Har du derimod meget ram, og i
øvrigt ikke bruger de helt avancerede programmer, eller åbner flere
programmer ad gangen, vil mere ram nok næppe kunne mærkes.

Du kan se om din computer godtager dine nye ram-moduler ved at holde øje
med skærmen, lige når du tænder computeren. Her tælles ram-mængden op,
og du kan således aflæse om det nye ram er installeret korrekt /
fungerer i din maskine.

mvh
Peter