MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp underlige filer giver en fejlm
Fra : Lasse

Dato : 03-05-05 21:45

Hej
Er der nogen der kan hjælpe.

Den seneste tid har fået fejl når jeg har logget på netværket. Der
kommer en meddeldlsesboks som siger at der er fundet en fejl i
XXXXXX.exe og at det derfor lukkes igen.

XXXXXX er forskelligt fra gang til gang, men altid 6 karakterer f.eks.
ksao89.exe eller lign. Har prøvet at søge efter filnavnene, men det
giver ingen hits.

Ellers virker det som alt kører som det skal.

Men men jeg aner ikke hvad det er for nogle filer der ikke / og måske
heller ikke skal køre.

Har scannet for vira, trojanske ponyer mv.

Fra : Johnn Nekman

Dato : 04-05-05 06:16

"Lasse" <redcat@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> XXXXXX er forskelligt fra gang til gang, men altid 6 karakterer f.eks.
> ksao89.exe eller lign. Har prøvet at søge efter filnavnene, men det
Lyder rigtig meget som noget virus snavs.

> Har scannet for vira, trojanske ponyer mv.
Med hvilke(t) program?

Prøv at starte i fejlsikret tilstand med netværk ( F8 under opstart ) og
benyt et par online virusscannere til at checke maskinen. Jeg benytter selv
http://houscall.antivirus.com og http://www.pandasoftware.com

Har ved flere lejligheder fundet ting hverken Norton eller McAfee havde
fundet.
--
Mvh Johnn

Fra : Lars HT

Dato : 04-05-05 11:32

"Lasse" <redcat@ofir.dk> wrote in message

> XXXXXX er forskelligt fra gang til gang, men altid 6 karakterer f.eks.
> ksao89.exe eller lign. Har prøvet at søge efter filnavnene, men det
> giver ingen hits.

Netop når google ingen hits giver, er der grund til at formode, at du har
snavns på PC' en, som genererer tilfældige filnavne for de processer, som
det ønsker, skal køre!

Lars