MS Windows
briani 27239
Fil der ikke vil slettes i winXP
Fra : Erik

Dato : 03-05-05 08:53

Hejsa

Jeg har en fil i WinXP, som jeg ikke kan få lov og slette. Den skriver, at
der er en anden der bruger den Har prøvet og pille maskinen af nettet
og
prøvet fra fejlsikker tilstand. Desværre uden held...

Nogle forslag?

På forhånd tak
Erik

Fra : Lars Romanov Winther

Dato : 03-05-05 09:21

> Jeg har en fil i WinXP, som jeg ikke kan få lov og slette. Den
> skriver, at der er en anden der bruger den

Har det samme problem fra tid til tid. Plejer bare at vælge omdøb, trykke
enter og så plejer jeg at kunne slette den. Nogen gange har det også hjulpet
at slutte Systemgendannelse fra

--

Med væsentlig hilsen
Lars Romanov Winther

Fra : Poul

Dato : 03-05-05 09:53

"Erik" <egpnewsNO_SPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> prøvet fra fejlsikker tilstand. Desværre uden held...

Jeg plejer at bruge NERO, det virker som regel.

Poul

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-05 13:51

"Erik" <egpnewsNO_SPAM@hotmail.com> wrote in

> [...]
> pille maskinen af nettet og
> prøvet fra fejlsikker tilstand. Desværre uden held...

Åben en kommandoprompt i det bibliotek hvor filen ligger, brug
joblisten til at "dræbe" explorer.exe, slet filen og kør derefter
explorer.exe fra prompten.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-05 15:11

Erik skrev:

>Jeg har en fil i WinXP, som jeg ikke kan få lov og slette. Den skriver, at
>der er en anden der bruger den

Brug »Who lock Me?« til at finde ud af, hvad der låser filen og
luk så det pågældende program i joblisten.

http://channels.lockergnome.com/it/archives/20050414_who_lock_me.phtml
--
Knud

Fra : G B

Dato : 05-05-05 16:09

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> http://channels.lockergnome.com/it/archives/20050414_who_lock_me.phtml

Smart!

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Grunt

Dato : 28-06-05 14:02

On 05 May 2005 15:08:37 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows
>Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

>Smart!

Hmm, programmet dur ikke. Window xp kan ikke finde filen og nu kan de filer
heller ikke slettes. Usmart.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-05 14:47

Grunt skrev:

>Hmm, programmet dur ikke. Window xp kan ikke finde filen og nu kan de filer
>heller ikke slettes. Usmart.

Hvem, hvad, hvor?

Du må komme med et hint til, hvad det drejer sig om.
--
Knud

Fra : Grunt

Dato : 28-06-05 17:34

On Tue, 28 Jun 2005 15:46:31 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

>Hvem, hvad, hvor?
>
>Du må komme med et hint til, hvad det drejer sig om.

Det burde du om nogen vide.

>From: Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid>
>Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
>Subject: Re: Fil der ikke vil slettes i winXP
>Date: Tue, 03 May 2005 16:11:18 +0200

>Brug »Who lock Me?« til at finde ud af, hvad der låser filen og
>luk så det pågældende program i joblisten.
>
>http://channels.lockergnome.com/it/archives/20050414_who_lock_me.phtml
>--
>Knud
>Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
>Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> [...]

Den eneste måde jeg kan indsætte parametre til programmet såsom -f "filnavn" er
i xp start/kør vinduet.
Der kommer så en meddelelse om at wholockme ikke eksisterer.
Når jeg forsøger at sætte parametre til en genvej til programmet kommer der en
meddelelse om at "filnavn" ikke eksisterer.

"Filnavn" er selfølgelig et rigtigt filnavn.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-05 20:06

Grunt skrev:

>Den eneste måde jeg kan indsætte parametre til programmet såsom -f "filnavn" er
>i xp start/kør vinduet.

Jeg ved jo ikke, hvad det er du vil.

Men hos mig fungerer det ved at højreklikke på filen, så får man
at vide, hvad det er der låser filen og kan så lukke den proces
og filen kan slettes.

Ingen hokus pokus med parametrer eller sådan noget.

PS. Vær rar at klippe i dine citater, der er ingen grund til at
citere hele det indlæg incl. signatur, som man svarer på.
--
Knud

Fra : Grunt

Dato : 28-06-05 22:09

On Tue, 28 Jun 2005 21:05:59 +0200, Knud Gert Ellentoft
> [...]
>
>Men hos mig fungerer det ved at højreklikke på filen, så får man
>at vide, hvad det er der låser filen og kan så lukke den proces

Jeg opdagede at du fløg et vigtigt punkt over, nemlig at wholockme er en "hvad
det nu hedder" del af mulighederne i det vindue man får ved højreklik. Først
derefter får man lockinfo.
Nu er det så explorer.exe der spærrr for sletning, og det bliver den ved med
uanset hvor mange gange man sletter processen.

> [...]

>knud>Hvem, hvad, hvor?
>knud>
>knud>Du må komme med et hint til, hvad det drejer sig om.

Hvorfor vil du ikke have svar på det du spørger om ?

Fra : Grunt

Dato : 30-06-05 10:09

On Tue, 28 Jun 2005 23:09:09 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>uanset hvor mange gange man sletter processen.

>Hvorfor vil du ikke have svar på det du spørger om ?

Nå men spørgsmålet ligger stadig til besvarelse.

Fra : emj

Dato : 30-06-05 10:33

Grunt skrev:

>Nå men spørgsmålet ligger stadig til besvarelse.

1. luk alle programmer
2. åben taskmanageren (ctrl-shif-esc)
3. under fanebladet processes find processen explorer.exe, marker den,
og
tryk på end process
4. under fanebladet applications tryk new task, tast cmd og tryk ok
5. slet filen med kommandoen del. feks. del c:\movies\mymovie.avi
6. under fanebladet applications tryk new task, tast explorer og tryk
ok

Hilsen emj

Fra : Grunt

Dato : 30-06-05 13:56

On Thu, 30 Jun 2005 11:32:31 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:
in dk.edb.system.ms-windows

> [...]
>5. slet filen med kommandoen del. feks. del c:\movies\mymovie.avi
>6. under fanebladet applications tryk new task, tast explorer og tryk

Ja det hjalp en hel del, tak.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 08:24

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 30 Jun 2005 11:32:31 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:
> in dk.edb.system.ms-windows

> Ja det hjalp en hel del, tak.

godt ponint men jeg har forsat at filen ikke kan findes. måske fordi den har
et langt navn ( mere end 8 ) og har mellem rum i sig