MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Jeg har kvajet mig... PQMagic
Fra : G B

Dato : 30-04-05 16:38

Jeg håber dette er den rigtige gruppe, spørgsmålet kunne også være ontopic
i hardware-gruppen - måske.

Jeg har lige købt en Acer Travelmate (bærbar, hvis nogen skulle være i
tvivl). På HD'en var der en skjult partition, som tog 4 GB op. Det prøvede
jeg så at fjerne med Partition Magic 8. Desværre gik der ged i processen.

Problemet er, at der ikke er noget diskettedrev i 'puteren, så jeg kan ikke
engang boote til 98 og køre fdisk.

Kan man lave en bootbar CDROM, så jeg kan få fdisket og installeret Windows
igen? Jeg kan ikke sætte PC'en til at boote fra et USB-device - det er
forsøgt. Hvis jeg forsøger at boote fra XP Pro-CD'en melder den "Inspecting
hardware configuration", hvorefter der ikke sker en bønne.

Eller skal jeg ud og finde et eksternt floppy-drev?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Repzak

Dato : 30-04-05 16:44

> [...]
> "Inspecting
> hardware configuration", hvorefter der ikke sker en bønne.

1. http://www.nu2.nu/pebuilder/
2. WinXP/2K cd er bootbar og der kan du paritonere og den formatere delv
drevet den skal bruge.
3. Mener også win98 er bootbar, men kan ikke huske om den kan paritonere,
ellers brug bart pe boot cd'en

Den bart pe cd er super duper, jeg har lavet en med ghost understøttelse så
kan jeg lave et image af min bærbare og overføre det med det samme til min
server, runtime... :)

Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-05 16:53

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>forsøgt. Hvis jeg forsøger at boote fra XP Pro-CD'en melder den "Inspecting
>hardware configuration", hvorefter der ikke sker en bønne.

Du har jo sådan set allerede en bootbar CD i XP....

Er det BIOS eller XP installation der kommer med den mystiske
"Inspecting..." ??

Hvis det er BIOS ville jeg prøve at nulstille BIOS.

Er det XP installationen burde det være muligt at tvinge
installationsprogrammet til undlade visse hardware check....

Men er der iøvrigt ikke en installationsCD til maskinen - Eller lå den
kun på den partition du har slettet ??

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : G B

Dato : 30-04-05 17:15

Michael Rasmussen <mic@No_Spamdou.dk> skrev i meddelelsen

> Er det BIOS eller XP installation der kommer med den mystiske
> "Inspecting..." ??

Det er XP.

> Er det XP installationen burde det være muligt at tvinge
> installationsprogrammet til undlade visse hardware check....

Hvordan? Jeg kan jo ligesom ikke rigtig tilføje nogen kommandoparametre?

> Men er der iøvrigt ikke en installationsCD til maskinen - Eller lå den
> kun på den partition du har slettet ??

Jo. Den har jeg ikke forsøgt med endnu. Hmmm...

Fra : Jesper Stuan Hansen

Dato : 30-04-05 17:31

G B wrote:
> Michael Rasmussen <mic@No_Spamdou.dk> skrev i meddelelsen

> Det er XP.

> Hvordan? Jeg kan jo ligesom ikke rigtig tilføje nogen kommandoparametre?

> Jo. Den har jeg ikke forsøgt med endnu. Hmmm...

Brænd en enkel linux cd...

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 30-04-05 17:37

G B wrote:

> Jeg håber dette er den rigtige gruppe, spørgsmålet kunne også være ontopic
> i hardware-gruppen - måske.
JA det kan jo være svært at bedømme. Men hvis vi tager udgangspunkt i at
hardwaren er OK, så er det nok et udemærket sted at spørge.

> [...]
> det er forsøgt. Hvis jeg forsøger at boote fra XP Pro-CD'en melder den
> "Inspecting hardware configuration", hvorefter der ikke sker en bønne.

Du kan muligvis få noget ud af denne side http://www.bootdisk.com/

Men hvis du ikke kan boote på XP-installations CD'en, er der nok også
problemer med andre boot diske/CD'ere, og så er det muligvis Hardware ;)

Har du forsøgt at F3 ud af XP installationen, og få en commandoboks ?

/A

Fra : Sander

Dato : 01-05-05 14:33

Prøv da med de cd'er der hører til den bærbare,
ofte går de vel ind og gendanner systemet med
partitioner og det hele som den var da den blev
købt.

Sander.

Fra : G B

Dato : 01-05-05 16:19

"Sander" <noller2@webspeed.dk> skrev i meddelelsen news:4274da8f$0$166
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Prøv da med de cd'er der hører til den bærbare,

Det har jeg prøvet nu. Alt går fint indtil programmet beder mig fjerne den
sidste CD og lade sytemet reboote. Så får jeg beskeden:

Disk read error.
Press Ctrl-Al-Delete to reboot.

Fra : G B

Dato : 01-05-05 19:57

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Disk read error.
> Press Ctrl-Al-Delete to reboot.

Grrr... - ned og bytte i Fona, eller investere i et eksternt floppy-drev
(ca. 300.-), så man kan FDisk'e?

Fra : Rado

Dato : 01-05-05 23:28

On 01 May 2005 18:56:52 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

>Grrr... - ned og bytte i Fona, eller investere i et eksternt floppy-drev
>(ca. 300.-), så man kan FDisk'e?

Hvad med at lave en boot CD med fdisk på?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : G B

Dato : 02-05-05 15:00

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at lave en boot CD med fdisk på?

Den er sendt af sted til service. Nu har jeg brugt hele weekenden på den,
så nu gider jeg ikke mere.

Men tak for hjælpen til alle der har svaret!

GB

Fra : G B

Dato : 09-05-05 16:58

> Den er sendt af sted til service. Nu har jeg brugt hele weekenden på
> den, så nu gider jeg ikke mere.

Bare for at følge til dørs: Jeg har fået den retur i dag, og harddisken er
blevet udskiftet.