MS Windows
briani 27239
Mediaplayer - codecs!
Fra : JSH [9800]

Dato : 30-04-05 13:17

Hej.
Jeg bruger Windows XP Pro og Mediaplayer version 10 med alle opdateringerne.

Jeg kan stort set aldrig få et videoklip til at virke til at virke i
Mediaplayeren, idet jeg altid mangler lige præcis dette codec!

Døjer I andre også med dette og hvordan kan det løses?

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 30-04-05 14:58

JSH [9800] skrev:
> [...]
> Mediaplayeren, idet jeg altid mangler lige præcis dette codec!
>
> Døjer I andre også med dette og hvordan kan det løses?

Der findes forskellige codec-pakker på nettet - jeg har haft stor succes med
k-lite[1]. Hvis du sværger til at bruge MP så kan du nøjes med Basic - men
vælger du Standard så får du Media Player Classic med som er en særdeles god
afspiller.

[1] http://www.k-litecodecpack.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-05 15:25

JSH [9800] skrev:

> Jeg kan stort set aldrig få et videoklip til at virke til at
> virke i Mediaplayeren, idet jeg altid mangler lige præcis
> dette codec!
>
> Døjer I andre også med dette

Ja, så sent som for få dage siden, hvor jeg installerede WinXP
fra bunden af på et ny computer.

> og hvordan kan det løses?

Jeg har opgivet codecs-pakker og bruger nu i stedet AVIcodec til
at finde ud af, hvilke codecs jeg mangler. Det giver den fordel,
at man ikke får installeret mere, end hvad man har brug for.
<http://avicodec.duby.info/>.

--
Hilsen
Madsen