MS Windows
briani 27239
Network benchmark
Fra : Moe

Dato : 28-04-05 12:32

Jeg har en maskine, som jeg mistænker for reelt kun at køre 10Mbit selv
om der alle steder står, at den køre 100MBit. Men én ting er hvad linket
siger og en anden er throughput.

Findes der nogle gode og simple Windows benchmark programmer, hvor man
kan sætte to Windows klienter op imod hinanden og så måler den det
reelle throughput imellem de to?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-04-05 12:44

Hej!

Moe wrote:

> Findes der nogle gode og simple Windows benchmark programmer, hvor man
> kan sætte to Windows klienter op imod hinanden og så måler den det
> reelle throughput imellem de to?

Prøv med DUMeter - der kan du lave tests over tid og se gennemsnit m.m. for din
forbindelse.

Kan findes i en 30 dages trial via Google :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Moe

Dato : 28-04-05 13:02

> Prøv med DUMeter - der kan du lave tests over tid og se gennemsnit m.m.
> for din forbindelse.

Så vidt jeg kan se, så måler den kun den aktuelle hastighed. Jeg ønsker
et program der kan måle max throughput samt at man sætter en server og
en klient del op, så man rent faktisk kan verificere det man sender.
Programmet skal helst være gratis.

Fra : ///M

Dato : 28-04-05 15:23

Moe wrote:

> [...]
> server og en klient del op, så man rent faktisk kan verificere det
> man sender. Programmet skal helst være gratis.

Hvis du kopierer en stor fil (fx. 1GB) så får du et godt resultat af din
maks. throughput - du kan jo bare sætte en FTP-server op på den ene pc,
eller bruge Windows' netværk m. fildeling. DUMeter kan derfor godt bruges,
men du kan da også besøge http://www.bysoft.com/
Hvis du insisterer på at verficere din transmission så lav et check af
filens størrelse, checksum eller lign. på source og destination-filerne.

///M

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-04-05 15:16

Hej!

Moe wrote:

> Så vidt jeg kan se, så måler den kun den aktuelle hastighed.

Du kan logge dine overførsler over en periode du selv specificerer...

> Jeg ønsker
> et program der kan måle max throughput samt at man sætter en server og
> en klient del op, så man rent faktisk kan verificere det man sender.

Jeg mener da godt du kan se max datahastighed i DUMeter. Sidstnævnte kan du dog
ikke...

> Programmet skal helst være gratis.

Og det er det så hellere ikke.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-05 18:08

Den 28-04-05 14.02 skrev Moe følgende:

> Så vidt jeg kan se, så måler den kun den aktuelle hastighed.

Tag et kig på Down2Home, måske det kan bruges:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-down2home.html
Programmet er gratis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Hans

Dato : 29-04-05 02:56

Moe wrote:
> [...]
>
> Findes der nogle gode og simple Windows benchmark programmer, hvor man
> kan sætte to Windows klienter op imod hinanden og så måler den det

Prøv og hent Total Commander. Den viser den reelle overførselshastighed når
der kopieres filer.

http://www.ghisler.com/download.htm

Hans