MS Windows
briani 27239
Tilføj / fjern programmer - samme ting 2 g~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-04-05 18:38

J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 2

og lige under

Java 2 Runtime Enviroment, SE v.1.4.2_06

.... skal begge ting være der?

er det ikke det samme i ny og gammel udgave, eller er den med update en
update af den anden og de skal begge være der?

På forhånd tak.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-05 00:31

Hej sniper_Nolight, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 2
>
> og lige under
>
> Java 2 Runtime Enviroment, SE v.1.4.2_06
>
> ... skal begge ting være der?

Med næsten sikkerhed nej.

Jeg havde J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 1
Så installerede jeg via programmet eget 'Tjek for updates' eller noget
i den stil "Update 2".

Da jeg senere kiggede i "Tilføj/fjern prgrammer" stod der nu
J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 1
J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 2

På harddisken lå der også to (hoved)foldere med hver ca. de 120 MB,
programmet fylder.

Altså gik jeg ind i "Tilføj/fjern programmer" og afinstallerede
J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 1

Det fungerede fint. Eneste særhed er, at der *stadig* ligger to foldere
med Java, men nu er hver ikke på ca. 120 MB med det halve, så det
sammenlagt fylder de ca. 120 MB, som programmet burde fylde

Men det fungerer, som det skal.

Formentlig har Sun rodet i det med deres updatefunktion, så man ganske
vist kan bruge den og alt virker korrekt. Men det er mildt sagt
uelegant.

Hvis man er tilhænger af, at disken skal se velordnet ud, bør man nok
engang imellem afinstallere al Sun Java, manuelt slette nogle tomme
foldere hist og pist, så hente seneste version og installere den.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-05 18:23

> [...]
> engang imellem afinstallere al Sun Java, manuelt slette nogle tomme
> foldere hist og pist, så hente seneste version og installere den.

hmm jeg prøver at afinst Java 2 Runtime Enviroment, SE v.1.4.2_06 og se hvad
der sker - umiddelbart bør den være ældst jo... tak for hjælpen!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-05 18:37

Hej sniper_Nolight, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> hmm jeg prøver at afinst Java 2 Runtime Enviroment, SE v.1.4.2_06
> og se hvad der sker - umiddelbart bør den være ældst jo...

Yeps.

Worst case (som er lidet sandsynligt) er trods alt blot, at java af én
eller anden grund ikke virker bagefter. Og i så fald afinstallerer man
blot J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 2 også, henter sidste udgave
hos Sun og installerer.

Men jeg er som sagt rimelig sikker på, at det ikke bliver spor
nødvendigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-04-05 21:04

> [...]
> hos Sun og installerer.
>
> Men jeg er som sagt rimelig sikker på, at det ikke bliver spor

Done! - bagefter gik jeg ind på Sun automatiske download side og den oplyste
at jeg havde den seneste, så det skulel være iorden

Tak for hjælpen - jeg kan godt lide en vis orden på min pc, så den skulle
være iorden nu