MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
zonealarm og win firewall
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 10:14

Hej
Jeg kører altid med Zonealarm, for den stoler jeg mest på.
Men for komme på netværket er jeg nødt at lukke ZA ned, og hver gang
ser jeg så at win firewall er deaktiveret, ok så aktiverer jeg den,
men næste gang jeg lukker ZA er den igen deaktiveret, -
hvordan undgår jeg det ?

Fra : Ivan [7100]

Dato : 25-04-05 10:58

"John" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser jeg så at win firewall er deaktiveret, ok så aktiverer jeg den,
> men næste gang jeg lukker ZA er den igen deaktiveret, -

Løs problemet med ZA og dit netværk i stedet og glem alt om windåses
firewall.

Er det et internt netværk? Altså betroede maskiner?

Så tilføj netværket i din trusted zone og problemet burde været løst.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 19:04

On Mon, 25 Apr 2005 11:58:17 +0200, "Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk>
wrote:

> [...]
>
> Er det et internt netværk? Altså betroede maskiner?
>
> Så tilføj netværket i din trusted zone og problemet burde været løst.

Ja, det er internt netværk med adgang til internet.
Og det løste problemet på alle fire maskiner!
Men er det ok indstilling for internet ?
For første gang er der netværk over det hele,
bortset fra at Win98 vil ha' et password for at komme ind på XP (?)

Jeg stoler overhovedet ikke på windååsens firewall.
Den fortæller intet !!!
Med ZA kan man da se hvad der sker,
og den blokerer for data der uønsket bliver sendt !!!
Je har aldrig set WF blokere for noget :(