MS Windows
briani 27239
Keyboard software
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-04-05 21:26

Jeg har lige købt mig flg. keyboard[1], med tilhørende mus. Det er såmænd
meget et meget fint keyboard, men det software der var med var elendigt. Jeg
har prøvet at finde et program(helst freeware) som kan omkode de
multimedia-taster som findes på det.
Jeg har prøvet med TweakUI(Explorer > Command Keys), men det vil ikke
rigtigt virke. Er der nogen derude som måske kan hjælp mig?

[1]
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-05 22:02

Torben Greve Otzen skrev:

> Jeg har lige købt mig flg. keyboard[1], med tilhørende mus.
> Det er såmænd meget et meget fint keyboard, men det software
> der var med var elendigt.

Det er jeg da egentlig træt af at høre, for jeg har nøjagtig
samme tastatur i bestilling. Det kommer nok i morgen.

> Jeg har prøvet at finde et program(helst freeware) som kan
> omkode de multimedia-taster som findes på det.

Mit tidligere Logitech UltraX-tastatur, kunne jeg få til at
lystre med Microsofts Intellitype software. Dengang brugte jeg
IntelliType Pro 5.0, men mon ikke at der er kommet en nyere
version siden da?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-04-05 14:39

Torben Greve Otzen skrev:

> Jeg har lige købt mig flg. keyboard[1], med tilhørende mus.
> Det er såmænd meget et meget fint keyboard, men det software
> der var med var elendigt.

Ja, det kan jeg godt se. Sikke da noget skrammel og det tyder ikke
på at man kan omprogrammere det med IntelliType Pro 5.2, som den
nyeste version pt. hedder.

Hvordan f..... er der altid et eller andet galt med de tastaturer,
man får fat i. Enten er softwaren god eller også er hardwaren, men
aldrig begge.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-04-05 21:30

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>
> Hvordan f..... er der altid et eller andet galt med de tastaturer,
> man får fat i. Enten er softwaren god eller også er hardwaren, men

Ja, jeg har også lige haft chance for at teste med den software du beskev,
og jeg fik det heller ikke til at virke - jeg har søgt nettet igennem, men
har ikke kunnet finde et tilfredsstillend program. Skriv endelig hvis du
finder en god løsning/godt program - jeg søger også videre...

PS
Det jeg har gjort indtil videre er at installere det software der kom med
tastaturet og så slette så det kun er mappen
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard
der er tilbage - på den måde får man ikke on-screen display eller "det andet
der"-der var når man brugte IE.
Lige nu har jeg KUN de 3 ikoner i min tray(fra deres software) - også
mangler jeg et program der kan styre multimedia-knapperne.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-04-05 23:54

Torben Greve Otzen skrev:

> Skriv endelig hvis du finder en god løsning/godt program - jeg
> søger også videre...

Jeg valgte at sende det retur, men er nu alligvel nysgerrig på,
om der er noget tredjepartssoftware, som kan styre det.

Det undrer mig egentlig lidt at IntelliType ikke kan, når det
er et tastatur, hvor de fleste af knapperne ser ud til at virke
uden at man installerer noget som helst.

Det var nemlig også tilfældet med mit Logitech UltraX og det
kunne snildt omkonfigureres med IntelliType, som efter min
mening var langt bedre end Logitechs driver på det tidspunkt.

Med UltraX gjaldt det bare om at finde et tilsvarende tastatur
på listen inde i IntelliType-driveren, men jeg var de fleste
igennem i dag med Fujitsu Siemens-tastaturet uden held.

--
Hilsen
Madsen