MS Windows
briani 27239
Selvudpak. exefil
Fra : Hanne og Anton

Dato : 22-04-05 14:30

Mon nogen kan fortælle mig, hvordan man åbner et program, som er lagret i en
selvudpakkende .exe fil uden at installe programmet, idet jeg blot ønsker at
åbne og læse en evt. readme. fil eller .hlp fil.

Med venlig hilsen, Anton

Fra : ///M

Dato : 22-04-05 14:49

Hanne og Anton wrote:
> [...]
> lagret i en selvudpakkende .exe fil uden at installe programmet, idet
> jeg blot ønsker at åbne og læse en evt. readme. fil eller .hlp fil.

I mange tilfælde kan WinZip eller WinRar åbne en sådan exe-fil.

Alternativt kan du starte exe-filen men undlad at gennemføre installationen
(bare lad vinduet stå), og så kigge rundt omkring i windows' temp-dir eller
dir'et hvor exe-filen er, altså hvor exe-filen har udpakket sig.

///M

Fra : Preben Kristensen

Dato : 22-04-05 17:39

Hent programmet TotalCommander

Marker filen og tryk Ctrl+PageDown

Så er den ged baberet

Preben Kristensen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 22-04-05 18:14

"Preben Kristensen" <mail1@hyggesiden.dk> skrev i en meddelelse
> Hent programmet TotalCommander
>
> Marker filen og tryk Ctrl+PageDown
>
> Så er den ged baberet

Jeg har prøvet dette, men det er langt fra alle exe filer der kan åbnes i
Totalcommander 6.51 på den måde, mange kan.....men lige så mange kan ikke

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-04-05 18:19

Hej NikonPro.dk, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har prøvet dette, men det er langt fra alle exe filer der kan
> åbnes i Totalcommander 6.51 på den måde, mange kan.....men lige så
> mange kan ikke

Ja, det afhænger af, om det er et af pakkeprogrammer, som Windows
Commander internt understøtter udpakning af.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-04-05 18:23

NikonPro.dk wrote:

> [...]

Det er jo altid fornuftigt
http://www.ghisler.com/

> Jeg har prøvet dette, men det er langt fra alle exe filer der kan åbnes i
> Totalcommander 6.51 på den måde, mange kan.....men lige så mange kan ikke

Ja, den går kun hvis exe-filen er en selvudpakkende zip, rar, arj eller
lignende. Ellers er det jo bare at starte exe filen og kikke sit
temp-bibliotek igennem. Måske finder man filerne udpakket.

--
Mvh. Lars