MS Windows
briani 27239
Systemet lukker ned
Fra : Malene P

Dato : 22-04-05 13:18

Har på en helt ny og ren PC lagt mit originale Win 2k ind uden problemer.
Men der skulle opdateres en helt masse og så begyndte der er dukke en boks
op med besked om at systemet er ved at lukke ned osv. Det er NT-author -et
eller andet og den skriver noget om en lsass-et eller andet. Jeg har uden
problemer installeret antivirus og den finder intet. Add-aware finder heller
ingenting. Hvad kan der være galt?

mvh
Malene

Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-04-05 17:13

> [...]
> eller andet og den skriver noget om en lsass-et eller andet. Jeg har uden
> problemer installeret antivirus og den finder intet. Add-aware finder

Det lyder altså som en virus, der hedder w32 blaster.
Du kunne prøve dette antivirus program her:
http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/inst/avg70f_308a466.exe

Fra : John T.

Dato : 22-04-05 21:45

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> heller
>
> Det lyder altså som en virus, der hedder w32 blaster.
> Du kunne prøve dette antivirus program her:
> http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/inst/avg70f_308a466.exe

Jeg har lige hentet det, men den ber om et licens nr. ????
John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-05 21:49

> [...]
> heller
>
> Det lyder altså som en virus, der hedder w32 blaster.
> Du kunne prøve dette antivirus program her:

Eller det er sasser, eller sobig eller osv. Der er mange varianter af
blaster og flere af dem vil nok forhindre dig i at installere nye antivir
programmer.
Til netop denne familie af virus kan du med fordel hente Stinger, som er
gratis
http://vil.nai.com/vil/stinger/

For at undgå, at din computer lukker ned, kan du, når den begynder sin
nedlukning, gå i Start - Kør og skrive
shutdown -a
Der er mellemrum mellem n og -
Det skulle stoppe nedtællingen og give dig mulighed for at komme på nettet
og hente Stinger og køre den.

Kurt

Fra : Johnn Nekman

Dato : 23-04-05 10:20

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet og den skriver noget om en lsass-et eller andet. Jeg har uden
> problemer installeret antivirus og den finder intet. Add-aware finder
Som andre har skrevet, er det et af de hav af orme der fiser rundt på
nettet, som går lige ind i de åbne huller der er i en upatchet windows 2000.

Mit råd er:
- Geninstaller Win2000 uden at være koblet på nettet ( og hvis du endnu ikke
har lagt vigtige data på disken, at slette den helt under installationen )
- Hvis du har mulighed for at sætte en router mellem din maskine og nettet,
så opdaterer med den påsat. Eller ville jeg forsøge at stoppe messenger
servicen: start -> Kør -> net stop messenger

--
Mvh Johnn

Fra : Ingolf

Dato : 25-04-05 15:11

"Johnn Nekman" <johnn@nekman.dk> wrote in message
> [...]
> nettet, så opdaterer med den påsat. Eller ville jeg forsøge at stoppe
> messenger servicen: start -> Kør -> net stop messenger

Og vigtist af alt, inden man kobler på nettet igen. Slå DCOM fra!
Åbn regisreringsdatabasen med regedit, og find nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole
Her er en nøgle der hedder 'EnableDCOM' som er sat til 'Y'. Denne sættes til
'N' og så skal der genstartes.

Vil man være ekstra sikker, så vel jeg anbefale at afbryde alle de services
man ikke benytter, da de også er fyldt med bugs og åbne huller. Og det
skader jo heller ikke at få lidt eksra krafter ud af maskinen.
Tag et kig her:
http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm