MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Klone diske som med Ghost?
Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 06:50

I gamle dage var Ghost en floppy, hvor man klonede hele disken under boot.
Nu er Ghost en .NET applikation, som gør det hot.

Jeg vil meget hellere have mig en CD som booter op og giver mig mulighed for
at klone en disk så jeg kan restore den senere eller på en anden computer
eller evt. på mange computere.

Hvilke programmer kan klare dette?

/Max

Fra : John T.

Dato : 22-04-05 08:15

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> at klone en disk så jeg kan restore den senere eller på en anden computer

Det kan "PowerQuest Image" som jeg bruger
-det virker bare !!
Det kræver bare at du har mere end en Disk/Partition,
Den kan jo ikke genskabe C: når kopien ligger på C:
John

Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 09:22

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> Det kan "PowerQuest Image" som jeg bruger

Trist når man lige har betalt samme firma for Ghost 9.0 og 2003.

Jeg kan ikke finde det på deres side - Har nogen et link?

/Max

Fra : hcma

Dato : 22-04-05 09:58

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> -det virker bare !!
> Det kræver bare at du har mere end en Disk/Partition,
> Den kan jo ikke genskabe C: når kopien ligger på C:

Og Power Quest Drive Image er overtaget af Symantec = Ghost
m v h
hc

Fra : Gnistn

Dato : 23-04-05 02:19

hcma wrote:
> Og Power Quest Drive Image er overtaget af Symantec = Ghost

Ja desværre, endnu et superprodukt der med tiden vil gå hen og blive
middelmådigt. Surt at penge ofte er vigtigere end alt andet i denne verden.
Min personlige erfaring er at Symantec er = en masse problemer

Symantec=banlyst på min PC!

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 08:27

> [...]
> for
> at klone en disk så jeg kan restore den senere eller på en anden computer

Hej
Det kan man stadig, det er blot ikke version 9.0 man skal have fat i.
vi fik demonstreret Ghost solution Suite på arbejdet,
den kunne i hvertfald lave disketter, og er samtidigt nyeste skud på
stammen..
mvh
Preben

Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 09:22

"Preben Larsen" <oz6p(a)qsl.net> wrote in message

> [...]
> vi fik demonstreret Ghost solution Suite på arbejdet,
> den kunne i hvertfald lave disketter, og er samtidigt nyeste skud på

OK - Har 9.0 og 2003 og den kan såmænd godt lave disketter, men man kan ikke
foretage backup når man er bootet op...

/Max

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 10:13

Maxtor skrev:

> OK - Har 9.0 og 2003 og den kan såmænd godt lave disketter, men man
> kan ikke foretage backup når man er bootet op...

Du kan ikke lave en backup når du har boot'et fra hvad?
- Disketter?

- Jeg kan sagtens med Ghost 2003.

Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 10:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Du kan ikke lave en backup når du har boot'et fra hvad?
> - Disketter?

Nej, jeg har bootet fra deres Emergency Rescue CD.

> - Jeg kan sagtens med Ghost 2003.

Hmm den version troede jeg ikke understøttede NTFS og den var kun med i
pakken for bagudkompatibiletet med 98 mm.

Tager den kun de reelle filer (dvs. undgår temp og swap) eller tager den
hele partitionen som i gamle dage, så man skal huske at partitionere først?

/Max

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 10:49

Maxtor skrev:

> Nej, jeg har bootet fra deres Emergency Rescue CD.

Jeg booter på en floppy og Ghost'er.

> Hmm den version troede jeg ikke understøttede NTFS og den var kun med

Det virker fint her.

> Tager den kun de reelle filer (dvs. undgår temp og swap) eller tager
> den hele partitionen som i gamle dage, så man skal huske at
> partitionere først?

Den tager partitionerne.

Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 10:57

> Jeg booter på en floppy og Ghost'er.

> Det virker fint her.

> Den tager partitionerne.

Jamen så burde jeg jo have stillet mit spørgsmål som "Hvordan får jeg Ghost
9.0/2003 til at boote og klone partitioner"

Tak for hjælpen!

/Max

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 12:03

Maxtor skrev:

> Jamen så burde jeg jo have stillet mit spørgsmål som "Hvordan får jeg
> Ghost 9.0/2003 til at boote og klone partitioner"

Du installerer Ghost under Windows. Derefter lader du Ghost lave en
boot-floppy med Ghost på.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 10:12

Maxtor skrev:

> Hvilke programmer kan klare dette?

Ghost 2003.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-05 11:01

Den 22-04-05 07.49 skrev Maxtor følgende:

> Jeg vil meget hellere have mig en CD som booter op og giver mig mulighed for
> at klone en disk så jeg kan restore den senere eller på en anden computer
> eller evt. på mange computere.

Som alternativ til de andres forslag: Dfsee, http://www.dfsee.com
Programmet er mere nørdet, men kan til gengæld en forfærdelig masse
andre ting end lige netop at klone, for eksempel resize partitioner,
genskabe data osv. Hjemmesiden er plastret til med OS/2-logoer, men
programmet findes også til Windows, Linux og såmænd også til DOS.

Koster 43 euro for download-versionen eller 49 euro for en boot-cd.

Ekstrem god support fra programmøren, hvis man ikke kan nøjes med how
to-manualerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-04-05 13:19

>I gamle dage var Ghost en floppy, hvor man klonede hele disken under boot.
> Nu er Ghost en .NET applikation, som gør det hot.

Ghost kræver da vist ikke .NET

Fra : jda^fx

Dato : 22-04-05 13:51

On Fri, 22 Apr 2005 14:18:47 +0200, Fjollefrans wrote:

> Ghost kræver da vist ikke .NET

Den nye gør
--
jda^fx

Fra : _paul

Dato : 22-04-05 22:35

Maxtor wrote:
> [...]
> at klone en disk så jeg kan restore den senere eller på en anden computer

Der findes nu også Acronis True Image 8
14dages demo kan downloades fra www.acronis.com

Jeg har fornylig kørt masser af tests med TrueImage8. Den er en hel del nemmere at bruge
end Drive Image.
Kører også 3 gange hurtigere på min gamle PIII.
Jeg har også den erfaring at driveimage ikke kan læse DVDRW fra DOS. True image læser
alle slags DVDR/RW samt eksterne harddiske på USB2.