MS Windows
briani 27239
Krypteret disk?
Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 06:48

Jeg har brug for at lave en krypteret disk som man kunne med f.eks. PGP Disk
før XP.

Jeg ville helst bruge et freeware og open source, men alternativt shareware
eller rent kommercielt.

Hvilket program kan klare opgaven på XP?

/Max

Fra : Peter Kjær

Dato : 22-04-05 07:26

Jeg ville helst bruge et freeware og open source, men alternativt shareware
eller rent kommercielt.

Hejsa,

Hvorfor benytter du ikke bare den indbyggede krypteringsmulighed i XP?

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : Maxtor

Dato : 22-04-05 07:25

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> wrote in message
> [...]
> eller rent kommercielt.
>
> Hejsa,
>
> Hvorfor benytter du ikke bare den indbyggede krypteringsmulighed i XP?

Kan den lave en krypteret disk, som man kan mounte efter at have tastet
koden?

Hvis ja, hvordan?

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 10:05

Maxtor wrote:
> [...]
>
> Jeg ville helst bruge et freeware og open source, men alternativt
> shareware eller rent kommercielt.
>
> Hvilket program kan klare opgaven på XP?

Jeg kan anbefale denne:

http://www.strongdisk.com/

Det er "købe-ware", men den er også god.
Du kan afprøve den gratis i 3 uger.

-E.G.

Fra : Jan Bendixen

Dato : 22-04-05 10:44

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> skrev i en meddelelse
> [...]
> shareware
> eller rent kommercielt.
>
> Hvilket program kan klare opgaven på XP?

PGP Disk virker da stadig. (version 6.0.2i).

Mvh
Jan

Fra : Gnistn

Dato : 23-04-05 03:02

Maxtor wrote:
> Jeg har brug for at lave en krypteret disk som man kunne med f.eks.
> PGP Disk før XP.
>
> Jeg ville helst bruge et freeware og open source, men alternativt
> shareware eller rent kommercielt.

Prøv TrueCrypt

Det er blevet testet til at være lige så godt som eller bedre som
kommercielle produkter så som BestCrypt. Det sjove er at nogle komercielle
producenter gør alt hvad de kan for at sprede falske rygter for for hvor
dårlig TrueCrypt er, de har naturligvis ondt i røven over at et produkt der
er gratis at bruge kan hamle op med deres betalings software.

http://truecrypt.sourceforge.net/
--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Maxtor

Dato : 23-04-05 07:37

"Gnistn" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Prøv TrueCrypt

Det er da den jeg skal bruge!
Den ser rigtigt fed ud, men jeg er lidt i tvivl om hvilken kryptering jeg
skal vælge.

Tak for linket.

/Max

Fra : Ingolf

Dato : 25-04-05 15:22

"Gnistn" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Prøv TrueCrypt

Ser faktisk ret lækkert ud. Men er det ikke ulovligt at kryptere med mere
end 128 bit?