Desinficering af grej før Norgestur ?
Fra : Hobi

Dato : 28-05-01 21:10

Hej alle
Jeg skal en tur til Norge i uge 32 og jeg har hørt, at der er kommet nye
regler med hensyn til desinficering af grejet. Kan I fortælle mig, hvad der
kræves ??

Hvad med indførsel af madvarer ? Er der kommet regler for dette også ??

PFT

MVH
Hobi
--
Mailto:hoib@post8.tele.dk
http://home8.inet.tele.dk/hobi

Den tid som gik med at fiske, fratrækker guderne ikke den afmålte levetid...

Fra : Lars Aagaard

Dato : 28-05-01 22:18

Hej Hobi

Prøv at se i denne tråd på Lystfisker Forum:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/default2.asp?ID=4836&Reply=0&Auto=4836&mother=4836

Venlig hilsen
Lars Aagaard
Lystfisker Forum
www.123nu.dk

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 29-05-01 18:23

Hej Hobi

Jeg skal selv afsted i uge 26. Så vidt jeg kan finde ud af, blev
restriktionerne omkring indførsel af madvarer fra Danmark ophævet i april,
så man nu skulle kunne forsyne sig rimeligt hjemmefra. Under alle
omstændigheder var forbuddet mod import ikke gældende for helkonserves,
fjerkræ, grønsager osv, men kun produkter fra klovbærende dyr, som ikke var
færdiglavede, herunder mælkeprodukter. Men som sagt, det skulle nu være
ophævet.

Omkring desinfektion kan du læse på dette link
http://www.dyrehelsetilsynet.no/norsk/faktaark/gyro2001no.pdf. Det kræver
dog, at du har Acrobat Reader installeret.

Med venlig hilsen

Steen

Fra : Hobi

Dato : 29-05-01 22:09

Hej alle
Tak for svarene.
Så er alt vist ved, at være på plads til turen.

Knæk og bræk

--
MVH
Hobi

Fra : John Hilt

Dato : 30-05-01 18:32

G'day all!
On Mon, 28 May 2001 22:10:26 +0200 Hobi wrote:

>Hvad med indførsel af madvarer ?

Ta med deg rigelig med mad og bajer. Mad og drikke er sindsygt dyrt
i Norge.

--
_/_/_/ hilt.no http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

The more politicians I meet, the more I like my dog.

Fra : Hobi

Dato : 31-05-01 20:40

> Ta med deg rigelig med mad og bajer. Mad og drikke er sindsygt dyrt
> i Norge.

Hej John

Det gør vi, jeg kan kun give dig ret.
Vi tilbereder alt mad hjemmefra, og fryser det ned i mælkekartoner. Så er
der også bedre tid til fiskeriet...*S*

--
MVH
Hobi

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-06-01 07:11

> Det gør vi, jeg kan kun give dig ret.
> Vi tilbereder alt mad hjemmefra, og fryser det ned i mælkekartoner. Så er
> der også bedre tid til fiskeriet...*S*

Tag også gerne lidt ekstra med i form af røde salamier, kirsebærvin, og
øller i "sekspakker"
Der er ingen grænser for hvad jeg ved hjælp af ovenstående har "bestukket"
mig til, i form af private fiskevande hvor en tursit ellers aldrig ville få
lov til at sætte sine ben.
Vær dog lidt forsigtig med at byde på alkohol på Vestlandet, da de er
temmeligt missionske i dette område.

Venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået
http://multe.linaa.com -Se hvor langt multen er nået

Fra : John Hilt

Dato : 02-06-01 06:23

G'day all!
On Fri, 1 Jun 2001 08:11:14 +0200 "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrote:

>Vær dog lidt forsigtig med at byde på alkohol på Vestlandet, da de er
>temmeligt missionske i dette område.

Udenom byene på Vestlandet hersker pietismen; den gnagende angsten
for at noen skal ha det sjovt. En håndbajer på offentlig sted, og du er
dømt til evig fortabelse.