MS Windows
briani 27239
Windows (XP-Pro) jobliste?
Fra : Brian Hansen

Dato : 21-04-05 11:30

Hey there.

Har ikke rodet med denne siden tidernes morgen og Win98,
så kan dårlig huske hvad der er hvad og ikke må lukkes ned.

Har ikke mindre en 36 forskellige jobs kørene?
14 stk under mit "eget navn", 2 stk under "lokal tjeneste", 2 stk "netværkstjeneste",
18 stk under "system" (Selvfølgelig minus dem jeg har åben for at skrive dette

Hvilke er det så man IKKE må afslutte, eneste jeg kan huske er; "explorer.exe",
mindes der var 3 stk ialt, men der kan jo være sket meget siden Win98?

Grunden til jeg spørger er at jeg slås en del med et spil der lag'er påtrods af at systemkrav
kun er: "Windows 98/ME/2000/XP 300 MHz or faster Processor 128 MB RAM
DirectSound-compatible Sound Card DirectX 7.0 or better" og sidder med en 2600+ 9800PRO
1000 GB RAM Audigy2?

Er der nogen steder man kan se/forstår hvad alle de ting der er under joblisten egentlig er?
Nogen nem måde at afslutte dem på, eller skal man alle igennen én for én? (træls)

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-05 12:58

Brian Hansen skrev:

> 7.0 or better" og sidder med en 2600+ 9800PRO 1000 GB RAM Audigy2?

Det var rigtigt meget RAM. Det må ha' været dyrt...

> Er der nogen steder man kan se/forstår hvad alle de ting der er under
> joblisten egentlig er? Nogen nem måde at afslutte dem på, eller skal

Hvad har du kørende?

- Hvilket spil har du problemer med?

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-04-05 01:13

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det var rigtigt meget RAM. Det må ha' været dyrt...

lol, okay ser lidt spøjst ud.

> Hvad har du kørende?

Det jo det jeg ikke rigtig ved, udover Norton og Creative Volume Control.

> - Hvilket spil har du problemer med?

Et der hedder Luxor, downloaded via Shockwave.com

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 10:11

Brian Hansen skrev:

> Det jo det jeg ikke rigtig ved, udover Norton og Creative Volume

Så er det med 98% sikkerhed Norton der ødelægger oplevelsen.

Der findes både bedre og billigere løsninger...

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-04-05 14:25

Jesper G. Poulsen skrev:

> Så er det med 98% sikkerhed Norton der ødelægger oplevelsen.

Ahh, lidt for nemt bare at gøre Norton til bussemand.
Hvorfor kan jeg så spille alt andet uden problemer og har iøvrigt
prøvet at slå den fra med samme resultat, så...

> Der findes både bedre og billigere løsninger...

Måske, men historien med at lære en gammel hund nye tricks...

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-05 15:34

Brian Hansen skrev:

> Ahh, lidt for nemt bare at gøre Norton til bussemand.

I 98% af tilfældende er det Norton der er synderen. Såd'n er det bare.

Fra : Calle.

Dato : 23-04-05 09:27

Brian Hansen wrote:

> Ahh, lidt for nemt bare at gøre Norton til bussemand.

Nej, det er ren og skær den sande virkelighed.

--
Calle.

Fra : Brian Hansen

Dato : 23-04-05 14:24

Calle. skrev:

> Nej, det er ren og skær den sande virkelighed.

Okay, jeg gir' mig,,, (sådan da.
Men hvad bruger i andRe så om jeg må spørger, når nu at Norton er noge l***,
hvad det må være i jeres øjne? Fortæl fortæl?...
--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-05 15:48

Brian Hansen skrev:

> Men hvad bruger i andRe så om jeg må spørger, når nu at Norton er
> noge l***, hvad det må være i jeres øjne? Fortæl fortæl?...

Antivirus: AVG 7 Free.
Firewall: Ingen. Sidder bag en NAT-router.

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-04-05 04:41

Jesper G. Poulsen skrev:

> Firewall: Ingen. Sidder bag en NAT-router.

Hvad er lige en NAT-router???...

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 24-04-05 09:53

http://www.aovnet.dk/html/dokumenter/portfilter.html

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-05 12:32

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat

Fra : Calle.

Dato : 23-04-05 22:10

Brian Hansen wrote:

> Okay, jeg gir' mig,,, (sådan da.
> Men hvad bruger i andRe så om jeg må spørger, når nu at Norton er
> noge l***, hvad det må være i jeres øjne? Fortæl fortæl?...
AVG free
Norton er noget skod, det enete det gør, er at sløve computeren
--
Calle.

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-04-05 04:42

Calle.skrev:

> AVG free
> Norton er noget skod, det enete det gør, er at sløve computeren

Ku' da godt være man sku' tjekke den ud.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-04-05 13:08

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen steder man kan se/forstår hvad alle de ting der er under
> joblisten egentlig er?
> Nogen nem måde at afslutte dem på, eller skal man alle igennen én for én?
> (træls)

Google står som altid til rådighed.
Tast procesnavnet ind, så skal du bare se.
--
Peter J

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-04-05 01:19

Peter Jensen skrev:

> Google står som altid til rådighed.
> Tast procesnavnet ind, så skal du bare se.

Det må prøves. (dog ikke den store lyst med udsigten til at sku' gøre det 32 +/- gange.

Men er endnu ikke blevet klogere mht. hvilke der IKKE må lukkes ned,
eller det finder man også ud af via Google?

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-04-05 01:29

Brian Hansen skrev:

> Men er endnu ikke blevet klogere mht. hvilke der IKKE må lukkes ned,
> eller det finder man også ud af via Google?

Fandt ud af det, prøvede lige engang.

--
M.v.h.

Brian Hansen