MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne "turn off the computer" i win XP
Fra : Christian Bruun

Dato : 21-04-05 00:14

Hejsa

Nogle der kender en metode til at fjerne "Turn off the computer" fra
den side man logger ind på i Windows XP?

Jeg har fundet ud af hvordan man fjerner muligheden fra startmenuen
(HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
NoClose=1)...

Christian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-05 01:09

Christian Bruun <christian@kollegiegaarden.dk> wrote:

>Nogle der kender en metode til at fjerne "Turn off the computer" fra
>den side man logger ind på i Windows XP?

Hvad skulle formålet være med den operation ?!

Jeg mener: Hvis du fjerne knappen på skærmen, så trykker brugerne vel
istedet på den store knap på computeren (eller måske endda knappen
væggen) ?!

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 21-04-05 08:24

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener: Hvis du fjerne knappen på skærmen, så trykker brugerne vel
> istedet på den store knap på computeren (eller måske endda knappen

Der er steder hvor maskinen er "gemt" væk, så brugeren ikke kan røre/stjæle
den. Det giver det problem at de ikke selv kan starte den hvis de slukker
for den.

Det gælder fx. webcafen i Aalborg Lufthavn

Br,
Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-05 10:07

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote:

> [...]
>for den.
>
>Det gælder fx. webcafen i Aalborg Lufthavn

Ok, Men den slags brugere kører vel på en stærk begrænsen konto. Kan du
ikke bare gå ind i 'Lokale Sikkerhedsindstillinger' og forhindre den
relevante kontotype i at lukke maskinen ned ?!

<mlr>

Fra : Christian Bruun

Dato : 21-04-05 12:48

>Ok, Men den slags brugere kører vel på en stærk begrænsen konto. Kan du
>ikke bare gå ind i 'Lokale Sikkerhedsindstillinger' og forhindre den
>relevante kontotype i at lukke maskinen ned ?!

Jo, men det er heller ikke noget problemet - problemet er hvordan man
fjerner at de kan gøre det fra den "menu" de logger ind på i XP...

Christian

Fra : ///M

Dato : 21-04-05 13:01

Christian Bruun wrote:

> Jo, men det er heller ikke noget problemet - problemet er hvordan man
> fjerner at de kan gøre det fra den "menu" de logger ind på i XP...
>
> Christian

"menu" = login-billedet?

Det kan gøres via "Local Security Policy" i Control Panel. Local Polices -
Security Polices - næsten nederst: "Shutdown: Allow System to be shut down
without having to logon". Sørg samtidig for at brugeren der logger ind ikke
er lokal-admin, for så kan instillingen sættes tilbage :)

///M

Fra : Christian Bruun

Dato : 24-04-05 20:55

Hej "///M"

>"menu" = login-billedet?

Jeps

> [...]
>without having to logon". Sørg samtidig for at brugeren der logger ind ikke
>er lokal-admin, for så kan instillingen sættes tilbage :)

Mange tak for løsningen.

Christian