MS Windows
briani 27239
downloading af servicepack 1
Fra : Mikael N

Dato : 18-04-05 18:01

Hej jeg står og mangler service pack 1 til win xp , men jeg kan ikke finde
den ?
er der nogen der ved hvor den kan downloades ?
mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-05 18:53

Mikael N skrev:

>Hej jeg står og mangler service pack 1 til win xp , men jeg kan ikke finde
>den ?

Hvad vil du med den?

Hvorfor ikke installere/hente sp2? og du får samtidig det med som
er i sp1,
--
Knud

Fra : Mikael N

Dato : 18-04-05 19:14

> Hvad vil du med den?
>
> Hvorfor ikke installere/hente sp2? og du får samtidig det med som
> er i sp1,
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hej
jeg har læst at sp2 ikke kører ret godt.
jeg har nu fået sp1 og det kører.
takker mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-05 20:34

Mikael N skrev:

>jeg har læst at sp2 ikke kører ret godt.
>jeg har nu fået sp1 og det kører.

Hmm - fungerer da fint.

Men under alle omstændigheder bør du køre en windowsupdate, så du
får lukket alle (eller måske rettere blot flere)
sikkerhedshuller.

Din OE er ganske vist nyere nu end i dit første indlæg, men
stadig en meget gammel version og det samme gælder IE.
--
Knud

Fra : David T. Metz

Dato : 18-04-05 20:45

Mikael N wrote:

> jeg har læst at sp2 ikke kører ret godt.

Fra seriøse kilder?

David

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-04-05 03:03

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Fra seriøse kilder?
>
> David

Her er en der burde være seriøs:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,117990,pg,1,00.asp

26% Af 3421 testpersoners computere virker helt eller delvis ikke efter
installering af sp2. Personligt har jeg ikke oplevet én eneste computer der
ikke er blevet langsommere efter installering af sp2. Hvis den vel at mærke
virkede bagefter.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : John T.

Dato : 19-04-05 16:40

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> ikke er blevet langsommere efter installering af sp2. Hvis den vel at

Hvad forklaringen er ved jeg ikke, men hos mig kører det perfekt.
John

Fra : David T. Metz

Dato : 20-04-05 08:50

John T. wrote:

> Hvad forklaringen er ved jeg ikke, men hos mig kører det perfekt.
> John

Forklaringen er at det gør det hos det overvældende flertal.

David

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-04-05 18:47

Hej David T. Metz, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Forklaringen er at det gør det hos det overvældende flertal.

Ja, fx har jeg ikke postet indlæg om, at det kører glimragende her.

Man skriver jo, når man har problemer, gerne vil vide noget om dette
eller hint eller er utilfreds med noget. Ligesom stort set ingen går
ned til lægen og fortæller, at man har det udmærket.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 18:31

Flemming Nielsen wrote:

> [...]
> efter installering af sp2. Personligt har jeg ikke oplevet én eneste
> computer der ikke er blevet langsommere efter installering af sp2.

Vi har jo alle forskellige erfaringer...

Da jeg downloadede og installerede SP2 opdateringen her, så gik
det galt. PC'en kørte i ultra slow-motion bagefter og det kunne jeg
ikke leve med, så den røg ud igen.

Senere fik jeg fat i en Windows XP CD-Rom direkte fra M.S.
som er med "indbygget" SP2. Så opdaterede jeg hele min WinXP
ved hjælp af denne CD og det gik fint. Denne gang var der ingen
problemer! Lidt underligt, men pyt...

-E.G.

Fra : David T. Metz

Dato : 20-04-05 08:50

Flemming Nielsen wrote:

> Her er en der burde være seriøs:
> http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,117990,pg,1,00.asp
>
> 26% Af 3421 testpersoners computere virker helt eller delvis ikke efter
> installering af sp2.

Jeg synes det er lidt vel flot at kalde dem "testpersoner". Der er så
vidt jeg kan se tale om at man har inviteret folk bredt og de har
frivilligt skulle melde tilbage (på web). Al erfaring viser, at det
giver en høj selektion af dem med problemer.

Dernæst er der ikke tale om 26 % af 3421, men "kun" 23,3 % af 60 % af
3421 (resten af svarerne havde ikke installeret SP2[note]), altså godt
475 personer, som alle er "early adopters".

Af de 475 svarer ca. 44 % at problemerne er af mild karakter og uden
betydning for deres brug af computeren. Så er der 265 personer tilbage.
Stadig af de 475 oplevede 39 % "moderate problemer", svarende til ca.
183 personer. Tilbage er en lille gruppe på ca. 80-85 personer der
oplevede af computeren blev svær eller umulig at bruge.

Altså 13 % af dem der havde installeret SP2 havde moderate eller
alvorlige problemer - selvrapporteret i en opt-in-undersøgelse. Det er
måske et ret højt tal, men der er en temmelig stor usikkerhed med så
biased en udvælgelse og så lille populationssamples og uden uafhængig
kontrol af problemerne.

Det ligger mig fjernt at forsvare M$, men de tal er altså ikke specielt
gode til at sige noget om de reelle problemers udbredelse. De er derimod
gode til at sige noget om rygtedannelse (se bare hvor illoyalt du
refererede undersøgelsen) og det er da også det den del af artiklen
handler om: rygtedannelse (jf underoverskriften "SP2's Street Cred").

Hvis man læser lidt videre ser man at hovedparten af problemerne handler
om spyware og firewall. Dvs. uden spyware og ved at slå den indbyggede
firewall fra burde man opleve langt lavere udbredelse af problemer.

Her er jeg enig i kritikken: Det er tåbeligt af M$ at installere en
firewall bag om ryggen på brugeren. Det kan kun give problemer.

> Personligt har jeg ikke oplevet én eneste computer der
> ikke er blevet langsommere efter installering af sp2. Hvis den vel at mærke
> virkede bagefter.

Vi kan hermed som minimium konludere at dine oplevelser er et relativt
særsyn.

David
[note] mine tal er baseret på artiklens side 1. På side 2 står der nogle
lidt andre tal, men det rykker ikke hovedindtrykket.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-04-05 23:14

> [...]
> frivilligt skulle melde tilbage (på web). Al erfaring viser, at det
> giver en høj selektion af dem med problemer.

Ja, det kaldes testpersoner. Personer der spørges i en lille kreds under
tvang kan ikke bruges til noget.

> Dernæst er der ikke tale om 26 % af 3421, men "kun" 23,3 % af 60 % af
> 3421 (resten af svarerne havde ikke installeret SP2[note]), altså godt
> 475 personer, som alle er "early adopters".

Rigtigt, der er forsvundet 2,7% ud i luften.

> [...]
> måske et ret højt tal, men der er en temmelig stor usikkerhed med så
> biased en udvælgelse og så lille populationssamples og uden uafhængig

Ved ikke hvor du får de tal fra. Det er 23,3%. " Of the survey respondents
who did download and install SP2, about three-quarters detected no problems
afterward. The remaining.......23.3%"

> [...]
> refererede undersøgelsen) og det er da også det den del af artiklen
> handler om: rygtedannelse (jf underoverskriften "SP2's Street Cred").

Du dissekerer tallet 23,% ned til 13% og siger jeg referer undersøgelsen
illoyalt. Jeg har refereret til det tal der står i undersøgelsen. Øh..
forklaring udbedes.

> Vi kan hermed som minimium konludere at dine oplevelser er et relativt
> særsyn.

Det hedder ikke Vi, men Jeg. Men rigtigt ja, hvis "undersøgelsens" tal står
til troende, er det kun hver 4 person der har problemer, og det må siges at
være et særsyn. Men alligevel, hvordan kan du konkludere noget om mig, ud
fra en undersøgelse du ikke tager for gode varer?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : jda^fx

Dato : 22-04-05 12:27

On Mon, 18 Apr 2005 20:13:56 +0200, Mikael N wrote:

> Hej
> jeg har læst at sp2 ikke kører ret godt.
> jeg har nu fået sp1 og det kører.
> takker mikael

Selve SP2 fejler ikke noget, men der er stadig en del applicationer der
ikke er fulgt med udviklingen og kun kan køre under SP1 eller mindre. Men
det er altså ikke Microsofts skyld, at udviklere af software til Windows
stadig udvikler til et tidligere build. Hvis du vil have chekket, så er der
Microsoft Application Compatibility Toolkit lige blevet opdateret,
http://www.microsoft.com/windows/appcompatibility/default.mspx
--
jda^fx

Fra : Rudi Stegen