MS Windows
briani 27239
Freecell.exe - alias Napoleon
Fra : emj

Dato : 16-04-05 02:06

Kortspillet Napoleon til win 98bruger
Hvem kan hjælpe med den eller fortælle mig, hvilke filer, der skal
bruges udover freecell.exe.
Programmet er stærkt savnet hos en ældre nabo.
Jeg vil tro, at den har været inficeret med et eller andet og er røget
sig en tur under min hårdhændede oprydning af spy og virus på hans
maskine.
Hilsen emj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-05 10:01

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil tro, at den har været inficeret med et eller andet og er røget
> sig en tur under min hårdhændede oprydning af spy og virus på hans

Du kan downloade en større samling kortspil her - ganske gratis!
http://www.123freesolitaire.com/

Blandt dem er freecell også.

Hvis der er reklamer i den nye udgave har jeg en gammel liggende du kan få.
Der er 12 spil i den. Eneste minus i den er at der ikke er nogen undu
funktion.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen (div krøl-alfa gromit punktum dk)
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : emj

Dato : 16-04-05 11:39

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev::

>Du kan downloade en større samling kortspil her - ganske gratis!
>http://www.123freesolitaire.com/
>
>Blandt dem er freecell også.

Desværre kun gratis i 30 dage.

>Hvis der er reklamer i den nye udgave har jeg en gammel liggende du kan få.

Det vil jeg meget gerne have, så jeg kan glæde min aldrende nabo med
den.
Kan jeg downloade direkte hos dig, eller vil du sende til
emj(snabela)stofanet.dk
Håber den ikke er så stor, at jeg ikke kan modtage den med e-mail.

Hilsen emj

Fra : G B

Dato : 16-04-05 14:52

emj <emjnospam@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Desværre kun gratis i 30 dage.

Scroll lidt længere ned på siden - der ligger den gratis version.

GB

Fra : emj

Dato : 16-04-05 17:57

G B <nonono@nospam.invalid> skrev::

>Scroll lidt længere ned på siden - der ligger den gratis version.

der står desværre ikke, om den er fuld af spy-fluer, men jeg prøver
den lige af.
Tak.
Hilsen emj

Fra : G B

Dato : 16-04-05 21:57

> der står desværre ikke, om den er fuld af spy-fluer, men jeg prøver
> den lige af.

Det er den ikke!

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-05 23:18

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> der står desværre ikke, om den er fuld af spy-fluer, men jeg prøver
> [...]

Du vender lige tilbage hvis jeg skal sende dig en kopi (ca 5 MB)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 16-04-05 11:12

> Kortspillet Napoleon til win 98bruger
> Hvem kan hjælpe med den eller fortælle mig, hvilke filer, der skal
> bruges udover freecell.exe.

Kan du ikke bare bruge tilføj/fjern programmer - Windowsinstallation
(tror jeg det hedder, er ikke i win98 lige nu) og så afinstallere det
(vist i kategorien underholdning) hvis det er markeret som installeret,
og derpå installere det igen?

Mvh. Kasper

Fra : emj

Dato : 16-04-05 11:35

"Kasper G. Christensen" <news1@kaspershjemmeside.dk> skrev::

> [...]
>(tror jeg det hedder, er ikke i win98 lige nu) og så afinstallere det
>(vist i kategorien underholdning) hvis det er markeret som installeret,

Nej, desværre. selv en geninstallation af win98 hjalp ikke. Der er en
eller anden virus eller spyvare, som har "pillet" ved nogle filer og
en geninstalllation af win98 opdager ikke, hvis der er fejl i nogle
filer og udskifter kun manglende filer.
Hilsen emj

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-04-05 21:39

> [...]
> eller anden virus eller spyvare, som har "pillet" ved nogle filer og
> en geninstalllation af win98 opdager ikke, hvis der er fejl i nogle

Lad mig gætte - du har installeret Office XP?

Hvis dette er tilfældet er løsningen her:
http://support.microsoft.com/?kbid=304402

Persoligt går jeg selv ind i regedit og fjerner CTFMON.exe fra at starte op.
Jeg har ikke oplevet at det på nogen måder påvirker Office-pakken.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : emj

Dato : 18-04-05 01:33

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev::

>Lad mig gætte - du har installeret Office XP?

Nej, han har kun en Works og en Wordudgave, som fulgte med hans
maskine i sin tid.
Hilsen emj

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-04-05 07:15

> Nej, han har kun en Works og en Wordudgave, som fulgte med hans
> maskine i sin tid.
> Hilsen emj

Får du en fejlmeddelelse når du prøver at starte spillene?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : emj

Dato : 18-04-05 21:26

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev::

>Får du en fejlmeddelelse når du prøver at starte spillene?

Ja, den brokker sig over en manglende card.dll, men han har en
card.dll, som jeg har prøvet at udskifte uden at det hjalp.

Hilsen emj

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 18-04-05 06:44

> [...]
> eller anden virus eller spyvare, som har "pillet" ved nogle filer og
> en geninstalllation af win98 opdager ikke, hvis der er fejl i nogle

OK, men hvis du nu afinstallerer freecell, så bliver filerne vel
fjernet, uanset om de er inficeret eller ej? Derpå skulle det vel så
være muligt at installere igen, og dermed få en "frisk" installation.

Bortset fra det: Hvis det er rigtigt som du skriver, at freecell er
inficeret med et eller andet spy-noget, eller måske "bare" ødelagt efter
at en scanner har fjernet et eller andet, og en geninstallation ikke
reparer den slags, risikerer du så ikke, at der også er mange andre
ødelagte programmer på computeren, og din nabo derfor får masser af
andre problemer med den? Måske en total ominstallation inkl. formatering
er nødvendig?

Mvh. Kasper

Fra : emj

Dato : 18-04-05 21:24

> [...]

>fjernet, uanset om de er inficeret eller ej? Derpå skulle det vel så
>være muligt at installere igen, og dermed få en "frisk" installation.

Det er selvfølgelig prøvet, men det giver tilsynesladende ikke en
"ægte" afinstallation og er derfor heller ikke nogen "frisk"
installation, man får ud af det.

> [...]
>ødelagte programmer på computeren, og din nabo derfor får masser af
>andre problemer med den? Måske en total ominstallation inkl. formatering

Min nabo har sgu ingen problemer. Dem lader han mig om.
Han har kun en win98 + en works og en Word liggende. Derudover har han
et par netbanker.

Jeg har for ganske nylig måttet formattere hans maskine, da det var
umuligt at blive alle virus kvit og det er da heller ikke det store
problem, da hans data snildt kan ligge på et FlashCard, men det tager
alligevel en del af min tid hver gang og jeg er ikke vild med at
arbejde flere timer for en flaske rødvin ret tit

Han klikker på alt muligt ragelse på nettet og jeg kan ikke få ham til
at forstå hvad det medfører af problemer.

Han tror, at det hjælper at købe en ny PC

Hilsen emj

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-04-05 02:38

> Det er selvfølgelig prøvet, men det giver tilsynesladende ikke en
> "ægte" afinstallation og er derfor heller ikke nogen "frisk"
> installation, man får ud af det.

Sidste bud fra mig... prøv SFC (System File Checker), den skulle udskifte
alle de systemfiler du vælger. Har dog ik' prøvet det selv, så jeg har ingen
erfaring med det. http://support.microsoft.com/kb/q129605/

Mvh. Flemming Nielsen