MS Windows
briani 27239
Explorer, rødt kryds?
Fra : RK

Dato : 14-04-05 20:44

Er det min opsætning af explorer der er noget galt med, når jeg får et rødt
kryds i stedet for et billede på nogle hjemmesider?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-04-05 21:27

Den 14-04-05 21.43 skrev RK følgende:
> Er det min opsætning af explorer der er noget galt med, når jeg får et rødt
> kryds i stedet for et billede på nogle hjemmesider?

Det skyldes en gammel fejl i Internet Explorer. Du kan rette den ved at
slette de midlertidige internetfiler, og du kan forhindre fejlen i at
opstå igen ved at nedsætte, hvor meget plads filerne må bruge. Du kan
læse, hvordan du gør, i afsnittet "Bedre indstillinger" og de to
efterfølgende afsnit her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-04-05 00:02

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Det skyldes en gammel fejl i Internet Explorer.

Det kan vel også bare være hjemmesiden der har problemer og derfor
refererer til et billede der ikke er der ?

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-05 01:08

Den 15-04-05 01.01 skrev Henrik Stidsen følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Det kan vel også bare være hjemmesiden der har problemer og derfor
> refererer til et billede der ikke er der ?

Det er selvfølgelig også en mulighed, men RK skriver "på nogle
hjemmesider", så mon ikke det er mest sandsynligt, at det er den gamle
fejl, der er på spil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : John T.

Dato : 15-04-05 02:09

> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.
> http://kimludvigsen.dk

Jeg forsøgte følgende på din side Kim:
Spar på blækket !
Ved "Vis udskrift" kunne jeg intet foretage mig med musen,
hverken markere tekst eller højreklikke, der sker bare intet.
Og den rude der kommer ved "Udskriv" visker alt ud når jeg flytter
den til andet sted på skærmen, men lukker jeg ruden er billedet/teksten
der igen, det er lige som om den visker alt ud som ruden passerer.
Det var nu ikke for at spare blæk, men ved print får man tit
meget unødvendigt med.
Er det et sted i opsætningen der gør at jeg ikke kan markere teksten ?
Mvh. John

Fra : John T.

Dato : 15-04-05 02:16

> Er det et sted i opsætningen der gør at jeg ikke kan markere teksten ?
> Mvh. John

Glemte da at skrive:
Kører Xp med integreret SP2 og de sidste update (fra forleden dag)
John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-05 09:17

Den 15-04-05 03.09 skrev John T. følgende:

> Jeg forsøgte følgende på din side Kim:

Når det er et spørgsmål om noget på min side, er det nok bedst, at det
foregår via e-mail, så vi ikke generer de flinke mennesker her i gruppen.

> Spar på blækket !
> Ved "Vis udskrift" kunne jeg intet foretage mig med musen,
> hverken markere tekst eller højreklikke, der sker bare intet.

Du skal markere teksten på den almindelige side, ikke på vis udskrift-siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : John T.

Dato : 15-04-05 09:26

> Du skal markere teksten på den almindelige side, ikke på vis
> [...]

Griner højt, det kunne jeg jo ha sagt mig selv !
(men det var også lidt tidligt
Tak, hilsen John

Fra : John T.

Dato : 15-04-05 09:35

"John T."

> Griner højt, det kunne jeg jo ha sagt mig selv !
> (men det var også lidt tidligt
> Tak, hilsen John

Er forøvrigt spændt på at se næste gang jeg printer kort
ud fra KRAK, jeg var træt af at den altid printede en side
mere ud end nødvendig med data jeg ikke skulle bruge.
Så jeg har slettet det der stod i sidefod og sidehoved.
Det er fine sider du har lavet, ros-ros !
John

Fra : RK

Dato : 17-04-05 09:40

> [...]
> opstå igen ved at nedsætte, hvor meget plads filerne må bruge. Du kan
> læse, hvordan du gør, i afsnittet "Bedre indstillinger" og de to

Hej Kim! Gider du prøve denne URL og checke om du får billederne med?
http://www.marble-amps.com/easyshop/parts/parts_amps.html

Flemming

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-04-05 10:11

RK skrev:

>Hej Kim!

Jeg hedder godt nok ikke Kim, men må man svare?

(Nyhedsgrupper er et debatforum, hvor alle kan deltage, derfor
normalt en dårlig ide at svare med »Hej navn«, medmindre man
f.eks. takker for hælp).

>Gider du prøve denne URL og checke om du får billederne med?

Nej, og det skyldes en fejl i sidens koder.

Infobilledet ligger på
http://www.marble-amps.com/easyshop/info.gif
men i koden på siden, står der, at det ligger på
http://www.marble-amps.com/easyshop/easyshop/info.gif og derfor
kan browseren ikke finde billedet.
--
Knud

Fra : RK

Dato : 17-04-05 16:07

> [...]
> normalt en dårlig ide at svare med »Hej navn«, medmindre man
> f.eks. takker for hælp).

> Nej, og det skyldes en fejl i sidens koder.

Tak Knud!
Er det noget jeg selv kan checke?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-04-05 17:16

RK skrev:

>Er det noget jeg selv kan checke?

Tjah, det du sådan set godt, hvis du står på det røde kryds og
højreklikker => egenskaber, så får du url'e til billedet.

I dette tilfælde stod der
http://www.marble-amps.com/easyshop/easyshop/info.gif

Og så gættede jeg på, at det var en fejl, at der skulle være to
mapper, der hedder det samme (easyshop) og fjernede så den ene og
der lå billedet.

Men der kan jo være mange andre årsager til at billedet ikke
vises.

Kopierer du du url'en og sætter den ind i adresselinjen og så
stadig ikke kan se billedet, så er der et eller andet galt, som
du ikke kan gøre noget ved.
--
Knud