MS Windows
briani 27239
16x9 i Windows Media Player
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-04-05 18:55

Hej i gruppen

Er det muligt at vise 16x9 videoformatet i Windows Media Player version 10?
Eller rettere: Hvordan kan man vise dette format?
Findes der plug-ins til programmet med mulighed for brug af formatet?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Jakob M

Dato : 13-04-05 20:01

> Er det muligt at vise 16x9 videoformatet i Windows Media Player version
> 10?

Ja.

> Eller rettere: Hvordan kan man vise dette format?

Hvis materialet ER 16:9 bliver også vist sådan. Du kan finde en del rigtigt
gode klip her: http://www.wmvhd.com/

Mvh
Jakob

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-04-05 20:50

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis materialet ER 16:9 bliver også vist sådan. Du kan finde en del
> rigtigt gode klip her: http://www.wmvhd.com/

Fint nok, men det er vist ikke altid tilfældet. Jeg ser en række programmer
fra DR-klassisk i disse dage. Man har anbragt et par kameraer i radiohusets
koncertsal. Billederne vises i 4x3-format, men ser ud som et 16x9-billede,
der ganske er "presset" sammen, akkurat som et 16x9 billede ser ud på et af
de nye TV-apparat, hvor man stiller skærmbilledet til 4x3.
Det giver mig anledning til at tro, at DR virkelig optager disse scenerier
det 16x9, men at der et eller andet sted forekommer en "fejl" - og måske
kunne det være i Windows Media Player 10.

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Alle ind- og udgående E-mails testes for virus i
Norman Virus Control (NVC) v5.7 med Norman Personal Firewall (NPF) v1.4
2004 fra TDC.

Fra : Per

Dato : 14-04-05 09:21

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det 16x9, men at der et eller andet sted forekommer en "fejl" - og måske
> kunne det være i Windows Media Player 10.

Hej Hans Jørgen!

Jeg har selv efterlyst det du ønsker i mediaplayeren - jeg har ikke kunne få
den til at ændre formatet kun størrelsen af billedet.

Jeg bruger selv version 9.

Jeg kan til gengæld anbefale divx playeren vers. 2.6 - den kan det du
efterlyser - du kan selv indstille om det skal være 4:3 eller 16:9 eller et
format du selv vælger.

Jeg ved ikke om du kan bruge den som alternativ for mediapalyeren - jeg
bruger selv divx, når formatet skal ændres.

kan hentes her: www.divx.com

Mvh. Per!

Fra : Jakob M

Dato : 14-04-05 13:12

> [...]
> det 16x9, men at der et eller andet sted forekommer en "fejl" - og måske
> kunne det være i Windows Media Player 10.

OK, det lyder som om det er anamorphic video der udsendes. Så skal du have
fat i en alternativ afspiller, jeg bruger Zoomplayer med stor tilfredshed og
så den gratis. http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml
Hvis det er streaming video (?) ved jeg dog ikke om den kan bruges.

Mvh
Jakob