MS Windows
briani 27239
Shutdown genvej i xp pro
Fra : Monty

Dato : 11-04-05 22:41

Jeg havde et indlæg for nogle dage siden ang. en genvej til xp shutdown.
Når jeg bruger denne her: shutdown -s -t 00 -f lukker den fint xp ned men
der dukker et skærmbillede op der siger at jeg nu kan slukke computeren og
det var ikke planen. Det er meningen at den skal slukke helt.

Hvad er der lige galt?

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-05 22:51

"Monty" <montyFJERN@mail.adsl.dk> wrote:

> [...]
>der dukker et skærmbillede op der siger at jeg nu kan slukke computeren og
>det var ikke planen. Det er meningen at den skal slukke helt.

Det tyder på du mangler ACPI understøttelse - Enten fordi det er en
gammel maskinen uden ACPI, eller måske fordi de-aktiveret ACPI
understøttelsen ?!?!

Hvor gammel er maskinen ??

Laver maskinen samme nummer hvis du lukker ned gennem start menuen ?!

Hvad finder du i 'Enhedshåndtering' under 'Computer' - Der skulle meget
gerne stå noget i retning af 'ACPI computer' ??

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Poul Erik

Dato : 12-04-05 09:01

On Mon, 11 Apr 2005 23:40:30 +0200, "Monty" <montyFJERN@mail.adsl.dk>
wrote:

> [...]
>der dukker et skærmbillede op der siger at jeg nu kan slukke computeren og
>det var ikke planen. Det er meningen at den skal slukke helt.

Jeg ved ikke om det betyder noget, men den jeg bruger,ser sådan ud, og
virker hos mig.

Windows XP
Opret ny genvej på skrivebordet og indsæt følgende:
%windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00
Navngiv genvejen
Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Monty

Dato : 12-04-05 18:05

> [...]
>
> Windows XP
> Opret ny genvej på skrivebordet og indsæt følgende:
> %windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00

Den gør det samme. Den lukker ned med en hilsen om at nu kan jeg slukke den
men hvis jeg gør det den besværlige vej. Altså igennem start-luk computeren
så virker det fint.

Jeg kan ikke se nogen steder noget om ACPI understøttesle men det skal siges
at før min sidste formatering virkede det fint og jeg har ikke skiftet min
computer siden.

Maskinen er en AmD 1.8 der sidder i et K7S5A bundkort.

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-04-05 18:30

> [...]

>men hvis jeg gør det den besværlige vej. Altså igennem start-luk computeren

Måske det her kan hjælpe:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810903

<mlr>

Fra : Monty

Dato : 13-04-05 13:43

> Måske det her kan hjælpe:
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810903
>
> <mlr>

Det virker stadig ikke. Jeg har prøvet at opdatere det hele men intet
hjælper. Kan det have noget at gøre med at mit windows ligger på D-drevet?
Jeg mener at kunne huske fra et eller andet computer blad at den kommando
man skal skrive var lidt anderledes end den jeg har fået angivet her. Nogen
der kender en anden?

Monty