MS Windows
briani 27239
Sidst åbnede filer (My Recent Documents)
Fra : Lars HT

Dato : 08-04-05 06:57

Hvis jeg ser en masse billeder eller små filmklip, bliver alle filerne føjet
til listen af sidst åbnede filer.
Altså bliver DetteVigtigeDokument.doc og SmadderGodtRegneark.xls hurtigt
fjernet fra samme liste!

Er der en måde, hvorpå jeg kan styre, hvilke filtyper, som bliver tilføjet
og hvilke, som ikke bliver?

Og kan jeg indstille XP til at vise de sidste f.eks. 30 åbnede filer istedet
for blot de 10 sidste?

Lars

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-04-05 07:51

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i melding
> [...]
> og hvilke, som ikke bliver?
>
> Og kan jeg indstille XP til at vise de sidste f.eks. 30 åbnede filer

Det er det !
Google er din venn :
http://groups-beta.google.com/group/microsoft.public.windowsxp.customize/msg/92617dde2f24ab99?q=insubject:Re:+insubject:my+insubject:recent+insubject:documents+author:david+author:candy&hl=en&lr=lang_en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&rnum=1

Men det krever utstrakt registry editering.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Lars HT

Dato : 08-04-05 07:55

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men det krever utstrakt registry editering.

Okay!

"You can exclude files types from being added. So you'll have to go through
the registry, with a calculator, and edit each filetype you want excluded
one by one. This will likely take a fair few hours. "

Der blev jeg mat!

Der må findes et lille stykke software, som kan klare dette???

Tak for svaret!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 08-04-05 08:09

Hej igen!

Det virker ellers fint! Jeg kan vel gå ud fra, at hvis værdien i "editflags"
er >=100000 (hex), så er betingelsen "føj ikke til Recent Documents" sat???

Lars

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-04-05 09:47

> [...]
>
> Det virker ellers fint! Jeg kan vel gå ud fra, at hvis værdien i
> "editflags" er >=100000 (hex), så er betingelsen "føj ikke til Recent

Hadde denne i en liksamling av fixe ting til XP jeg, og har ikke prøvd selv.
Her er link til diverse reg hacks for XP bla.a. et som øker antall viste
filer til 20.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

AsleB

Fra : Lars HT

Dato : 08-04-05 09:55

> Hadde denne i en liksamling av fixe ting til XP jeg, og har ikke prøvd
> selv. Her er link til diverse reg hacks for XP bla.a. et som øker antall
> [...]

Ja, jeg fandt den selv for 10 min siden!
Enten virker reg-ændringen (maxrecentdocs) ikke, eller også første efter
genstart! Sidste er ikke afprøvet!

Tak for tippet!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 11-04-05 15:43

Hej igen

Som nævnt virker tricket fint, men visse filtyper (bl.a. word.document.8)
har en nøgle, som ´ganske vist hedder EditFlags, men det er en "Reg_binaer"
og ikke en "DWord". Denne værdi kan således ikke adderes med 100000, for at
forhindre, at filtypen kommer på listen med "My Recent Documents".

Er der en, som ved, hvad denne nøgle bruges til, og om den evt. også kan
benyttes tilsvarende DWord-værdien?

Lars