MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Jeg vil ntfs formateret C: drevet til Win ~
Fra : torben

Dato : 07-04-05 17:12

Hej.
Jeg vil NTFS formatere C: drevet til Win XP. Men har ingen startdiskette
fra wind XP.
Hvordan først sletter jeg C drevet og senere formatere til NTFS?
Skal jeg formatere fra en Fat 32 startdiskette for at slette C og så når
windows XP starter op, så vælge at Formatere i NTFS og bagefter installere
win xp sig så, eller Kan man faktisk godt lave en ntfsstartdiskette på
minfra min fat32 C drev. Det gør ikke noget at harddisken formateres og data
slettes.
-
Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-05 17:39

torben skrev:

>Jeg vil NTFS formatere C: drevet til Win XP. Men har ingen startdiskette
>fra wind XP.

Booter op med XP-cd, vælger avanceret installation, vil selv
vælge drev, og du bliver spurgt om, hvad du vil og så væger du at
formatere partitionen i ntfs.
--
Knud

Fra : torben

Dato : 07-04-05 18:38

> Booter op med XP-cd, vælger avanceret installation, vil selv
> vælge drev, og du bliver spurgt om, hvad du vil og så væger du at
> formatere partitionen i ntfs.

Kan jeg boote op med XP-cd uden at formatere først?
Hvad med f.eks lige efter at have fdisk'et/Partitioneret drevet men ikke
formateret det endnu.
-
Torben

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-04-05 21:04

torben wrote:
> Kan jeg boote op med XP-cd uden at formatere først?

Ja.

> Hvad med f.eks lige efter at have fdisk'et/Partitioneret drevet men
> ikke formateret det endnu.

Det kan du godt, men det er da absolut det nemmeste at lade XP
gøre det hele.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : torben

Dato : 08-04-05 06:34

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Ja.

> Det kan du godt, men det er da absolut det nemmeste at lade XP
> gøre det hele.

Det lyder strygene. Mange tak for hjælpen alle.
-
Torben

Fra : pwee

Dato : 07-04-05 21:47

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> win xp sig så, eller Kan man faktisk godt lave en ntfsstartdiskette på
> minfra min fat32 C drev. Det gør ikke noget at harddisken formateres og

Convert Fat32 til NTFS
A: Standard Windows utility that is called CONVERT serves this purpose

Just go to the Command Prompt and execute the command:

   C:\> CONVERT C: /fs:ntfs
Where C: is a name of the drive you want to convert.

After machine re-boot conversion process will start and you'll have your
FAT32 converted to NTFS without of data loss.

/peewe

Fra : torben

Dato : 08-04-05 06:32

> Convert Fat32 til NTFS
> /peewe

Ja det har jeg læst om i windows hjælp. Men det "gider" jeg ikke. Desuden er
jeg ligeglad med at miste data.
Doing it the hard way!
-
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 14:25

torben skrev:

> Ja det har jeg læst om i windows hjælp. Men det "gider" jeg ikke.

Det er ellers nemt.

> Doing it the hard way!

Fjollet, for nu at sige det mildt (tåbeligt, var måske et bedre ord).

Fra : torben

Dato : 10-04-05 12:45

> Fjollet, for nu at sige det mildt (tåbeligt, var måske et bedre ord).

Der står i win xp hjælp at det er foretrukket at gøre det på denne måde som
jeg gør, hvis man alligevel ikke behøver at gemme på data på hardisken. Der
må være en grund til at det står der.
Så det gør jeg.
Og det er ikke tåbeligt at jeg gør det, siden at det står i hjælp at man
helst skal gøre det sådan.
Siger du måske at win hjælp ikke skal stoles på, at win hjælp er fjollet og
tåbelig?
For JEG er det ihvertfald ikke!
-
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-05 18:27

torben skrev:

> Der står i win xp hjælp at det er foretrukket at gøre det på denne
> måde som jeg gør, hvis man alligevel ikke behøver at gemme på data på

Jeg er ikke stødt på noget lign. i 2000.

> Siger du måske at win hjælp ikke skal stoles på, at win hjælp er
> fjollet og tåbelig?

Jeg siger at erfarne Windows-folk er værd at lytte til. Det ses bla.
også ved indstilling at sidefil.

> For JEG er det ihvertfald ikke!

Så forstår jeg ikke hvorfor du vil spilde timer på reinstallation. Det
er _spild af tid_ !

Fra : G B

Dato : 11-04-05 15:15

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i meddelelsen

> Og det er ikke tåbeligt at jeg gør det, siden at det står i hjælp at
> man helst skal gøre det sådan.
> Siger du måske at win hjælp ikke skal stoles på, at win hjælp er
> fjollet og tåbelig?

Ja, ofte! Convert i en kommandoprompt bibeholder ALT, så du ikke skal til
at "spille install" i seks timer og gen-registrere din Windows efter at
have reinstalleret. Men valget er selvfølgelig dit.

> For JEG er det ihvertfald ikke!

Næ, men mere end almindelig stædig? Hmmm?

GB