MS Windows
briani 27239
RAMdrive under XP
Fra : Morten Koch

Dato : 07-04-05 15:42

Hej NG.

I "gamle dage" (altså under DOS) kunne man uden de store krumspring definere
et ramdrive.

Kan det ikke lade sig gøre i XP ??

Mvh Morten

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-04-05 21:35

Morten Koch wrote:
> Hej NG.
>
> I "gamle dage" (altså under DOS) kunne man uden de store krumspring definere
> et ramdrive.
>
> Kan det ikke lade sig gøre i XP ??

Hvorfor vil du lave et RAM-drev?
Windows burde lave swap-fil efter behov.
Jeg kan ikke forestille mig at der ikke kan laves RAM-drev
under XP hvis behovet er der. Men det er så vidt jeg ved
ikke en indbygget feature.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : JF

Dato : 07-04-05 21:42

jeg tror helt bestemt der er tale om
RAM-drev == Et virtuelt drev skabt i RAM !!! ikke på harddisk

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 12:55

> [...]
> Jeg kan ikke forestille mig at der ikke kan laves RAM-drev
> under XP hvis behovet er der. Men det er så vidt jeg ved

Jeg vil have mit USB-kamera til at tage ét billed pr. time (i dagtiden) over
en 6-9 mdrs. periode
(udvikling i et byggeri) for at lave en så kaldt "time-slice" film.
Den bærbare pc skal af nemheds grunde stå placeret på min datters værelse,
og så var det jo iriterende at disken stod og roterede hele tiden.
Nu kunne billedene gemmes i RAM, og så én gang om ugen kunne de kopieres
over på disken.

Jeg forsøger mig med Mikkel's link til arsoft-online.

NB. Hvis der er nogen der har foreslag til en bedre metode, er jeg yderst
lydhør.

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 14:23

Morten Koch skrev:

> NB. Hvis der er nogen der har foreslag til en bedre metode, er jeg
> yderst lydhør.

Flash-RAM

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-04-05 14:26

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Flash-RAM

Blændende ide

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 17:03

Rudi Stegen skrev:

> Blændende ide

Ja, for flash går ikke tabt ved strømsvigt.

Fra : Morten Koch

Dato : 09-04-05 08:21

> Flash-RAM

Flash RAM er ikke nogen dårlig ide.
Ja, flash RAM er faktisk SLET ikke nogen dårlig ide.

En kr.100,-'s USB kortlæser, og så det SD-kort der ligger i skuffen.
Eller en USB-SD adapter fra Aldi til kr. 50,-

Det er da vist øjnene man først bliver blind på

Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-05 09:01

Morten Koch skrev:

> Det er da vist øjnene man først bliver blind på

Ja.

Jeg tænkte nu på et CF-kort i en passiv adapter til PCMCIA - det kan
hånteres på ligefod med en harddisk (det følger 24-bit LBA
ATA-standarden), teoretisk max-størrelse er 127GiB.

Fra : JF

Dato : 07-04-05 21:53

JA

prøv at se lidt på denne her
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/7663/

Hilsen Jens

Fra : Mikkel

Dato : 08-04-05 00:50

Hej

Den her har jeg prøvet og den virker... den laver et ram drev...

http://www.arsoft-online.com

Mvh.
Mikkel Rømer