Standbytid?
Fra : Gergen

Dato : 28-05-01 20:22

Hej

Jeg købte en Nokia 3310 for et par uger siden. Manualen siger, at den har en
standbytid på et sted over 200 timer. Men så længe holder min slet ikke.
Hvad er der galt?

--
Christian
-----

Fra : osten.dk

Dato : 28-05-01 20:33

Prøv med en software opdatering, det har virket før.

osten.dk

Fra : Jogge

Dato : 28-05-01 20:54

Nu har jeg ikke læst den vel, men står der ikke OP TIL 2x0 timer? det
afhænger mægtig meget hvor du befinder dig i forhold til en mast o.s.v. hvor
meget den holder

Fra : Jonas Christensen

Dato : 28-05-01 20:56

> Nu har jeg ikke læst den vel, men står der ikke OP TIL 2x0 timer? det
> afhænger mægtig meget hvor du befinder dig i forhold til en mast o.s.v.
hvor
> meget den holder

- og hvor meget du taler, sender sms, spiller sjove små spil med vibrator
osv.
Generelt holder de opgivede standbytider sjældent.

- Jonas

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 28-05-01 21:10

On Mon, 28 May 2001 21:55:30 +0200,
Jonas Christensen <jonasbc@get2net.dk> wrote:

>hvor
>
>- og hvor meget du taler, sender sms, spiller sjove små spil med vibrator
>osv.
>Generelt holder de opgivede standbytider sjældent.

Hvis man taler, smser eller spiller er telefonen ikke standby, og man
kan vel ikke tale om at man har haft en standbytid.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Jogge

Dato : 28-05-01 21:37

heh ya jeg har en 8210 når jeg går amok med sms'er på den, holder den ikke
engang en dag (snakker ikke i den) og batteriet + phone fejler ikke noget
,o) sender måske bare halv mange beskeder hehe ,o)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 21:04

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> standbytid på et sted over 200 timer. Men så længe holder min slet ikke.

Det er først efter cirka 10 opladninger dit batteri topper , så jeg tror du
skal prøve at vente lidt og se om det ikke blive bedrer...
Men det afhænger jo også meget af hvordan du bruger den , hvis du
taler/sms'er meget så er det jo klart den ligger under de 200 (som
angiveligt er hvis du smider den tændt ind i et skab og venter til den løber
tør for batt.)

/Dennis

Fra : Morten B

Dato : 28-05-01 22:01

> [...]
en
> standbytid på et sted over 200 timer. Men så længe holder min slet ikke.

De 200 timer forudsætter at din telefon befinde sig under optimale
antenneforhold med fuld styrke, at der ikke ringes til/fra den, sendes sms,
spilles eller så meget som tændes for lyset i displayet.
De 200 timer er egentlig lidt vildledende men kan da stadig bruges som
sammenligning.

/Morten

Fra : K. Nielsen

Dato : 01-06-01 17:57

Hej, jeg ved godt det er en 3310'er du spørger til, men jeg kan oplyse at da
jeg for lang tid siden fik en 3210'er, var der totalt ged i standby-tiden v.
4.43 - jeg skiftede dog ikke hverken batteri eller opdaterede softwaren, men
efter en måned (jeg købte den i 1999), holdt den i ca. 5 dage - tændt- og
brugt almindeligt. Nu er det almindeligt, at den holder i 4-5 dage, endda
med afsendelse af masser af sms'er samt 'snakken i telefon'. Blot et lille
bidrag fra min egen erfaring. Jeg har endvidere læst, at nogle har oplevet,
at der går op til 3 mdr., hvorefter std.by tiden begynder at virke.

vh.

Kenneth