MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standardklient til post ikke installeret k~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-04-05 23:39

En forholdsvis ny bærbar Asus (Win xp sp2) er tilsluttet vores hjemmenetværk.
Den kan logge på nettet, og man kan åbne OE og sende og modtage
mails uden problemer.

Men - klikker man på et hvilken som helst link til en e-mail adresse på en
vilkårlig side, fås følgende fejlmeddelelse:

"Handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten til post ikke er installeret korrekt ".

Herefter åbnes 64 (undertiden 65) IE vinduer med tomt indhold med overskriften
"Handlingen kunne ikke udføres.."

Har det noget at gøre med, at OE ikke er installeret korrekt (skulle være installeret fra
forhandlerens side) - eller hvad er der det galt ?

Kim

Fra : David T. Metz

Dato : 07-04-05 10:07

Kim Schroeder wrote:

> [...]
>
> Har det noget at gøre med, at OE ikke er installeret korrekt (skulle være installeret fra
> forhandlerens side) - eller hvad er der det galt ?

Er der nogen der kan have sat en webmailkonto op på den (hotmail, yahoo
mail eller lign:)? I hvert fald kunne det lyde som om den er sat op til
at bruge en webmail-klient som standardmail.

Prøv at åbne OE og vælg "indstillinger" og se om den er sat til
standard. Hvis ikke så gør det og se om det hjælper.

David

Fra : Kim Schroeder

Dato : 08-04-05 01:46

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse news:4254f826$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[klip]
> Prøv at åbne OE og vælg "indstillinger" og se om den er sat til
> standard. Hvis ikke så gør det og se om det hjælper.

Tak for svaret - OE er valgt som standardklient.

Både IE Og OE fungerer fint hver for sig - så det må være en eller andet
manglende reference imellem de to programmer, som ikke virker.

Mystisk er det, at der konsekvent åbner 64 IE winduer, når man klikker på
et link til en mailadresse i IE.

Kim
PS. Hvad brugte man sin tid til, i årene inden pc'en så dagens lys.
Husker stadigt min ZX81 - men hvad lavede jeg egentlig om aftenen
før jeg fik den..?
Husker det blot som en sorgløs tid

Fra : O. Skjold

Dato : 08-04-05 18:54

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> PS. Hvad brugte man sin tid til, i årene inden pc'en så dagens lys.
> Husker stadigt min ZX81 - men hvad lavede jeg egentlig om aftenen
> før jeg fik den..?

Jeg rodede med knallerter og hørte musik, da jeg fik min ZX-81 rodede
jeg med den og hørte musik

> Husker det blot som en sorgløs tid

Ja og alt det f.... man fik

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Kim Schroeder

Dato : 09-04-05 23:49

Bortset fra det - hvor ville det dog være rart, hvis man kunne geninstallere f.eks
OE i et tilfælde som det her - måske det så ville komme til at fungere.

Det kan da ikke være meningen, at man på en ny bærbar med XP skal kopiere
alle mail-links manuelt til OE.

Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-04-05 01:01

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B318378&x=11&y=15

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 12-04-05 01:18

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse news:42586ced$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B318378&x=11&y=15