MS Windows
briani 27239
Instalation af PC program.
Fra : Pedersen

Dato : 05-04-05 20:28

Hej gruppe

Jeg har installeret et lær dansk program på min Pc, men hver gang jeg
forsøger at starte det kommer der en meddelelse op på skrivebordet som lyder
sådan:

16-Bit Windows-undersystemet

c:\windows\system32\autoexec.nt.Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS
og Microsoft windows programmer.Vælg "luk" for at afslutte programmet.

LUK Ignorer

Hvad er der galt??

Hilsen
Pedersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-04-05 20:50

"Pedersen" <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> c:\windows\system32\autoexec.nt.Systemfilen er ikke egnet til at køre
> MS-DOS og Microsoft windows programmer.Vælg "luk" for at afslutte

Din autoexec.nt fil er ødelagt eller væk.
Gå ind i Windows\repair der ligger en kopi af den.
Kopier den og sæt den ind i
windows\system32
så er du kørende igen.

Kurt

Fra : Pedersen

Dato : 05-04-05 21:18

Takker for de meget hurtige svar og venlige svar.
Alt virker perfekt.

Hilsen
Pedersen

Fra : Ole C

Dato : 05-04-05 20:51

Pedersen skrev blandt andet:

> [...]
>
> c:\windows\system32\autoexec.nt.Systemfilen er ikke egnet til at køre
> MS-DOS og Microsoft windows programmer.Vælg "luk" for at afslutte

Spørgsmålet er besvaret mange gange - søg i gruppen på "autoexec.nt".

--
vh
Ole C