MS Windows
briani 27239
"Åbn" kontra "Søg" i mapper
Fra : Brian Emilius

Dato : 04-04-05 22:02

Hej NG

Jeg har lige installeret og afpøvet et program, der hedder IconPacker.
Efter jeg har kørt det og brugt det til at ændre nogle system-ikoner
(heriblandt mappe-ikonerne), er det blevet sådan at "Søg" er den
standard-funktion, der træder i kraft når jeg dobbelt-klikker på en
mappe. Dette skulle jo meget gerne være "Åbn" i stedet.

Når jeg højreklikker på en mappe er "Søg" i menuen med fed og "Åbn"
(lige nedenunder) er ikke med fed.

Er der nogen, der ved hvordan jeg får ændret denne indstilling tilbage
igen? Jeg har prøvet at lege lidt videre med IconPacker, men kan ikke
lige finde ud af hvordan jeg skal gøre.

Det er nu anden gang jeg poster dette indlæg, fordi jeg ikke tidligere
fik et fyldestgørende svar... Der var nogle der foreslog af bruge
genoprettelses-punkt eller indlæse et image, men det er jeg ikke
interesseret i. Jeg er derimod interesseret i en konkret løsning på mit
aktuelle problem - ikke standard-løsninger til når det lige brænder på
med pc'en.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : jamen

Dato : 04-04-05 22:29

Brian Emilius wrote:

> [...]
> standard-funktion, der træder i kraft når jeg dobbelt-klikker på en
> mappe. Dette skulle jo meget gerne være "Åbn" i stedet.

Find regedit frem og naviger til 'HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell'

Ændre 'default' til 'none'

Det burde fikse det..

Fra : Brian Emilius

Dato : 05-04-05 06:34

jamen skrev:

> Find regedit frem og naviger til 'HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell'
>
> Ændre 'default' til 'none'
>
> Det burde fikse det..

Nu har jeg fundet mappen /directory/shell i regedit, men hvordan er det
lige jeg skal ændre default til none?
Når jeg markerer 'shell' står der i højre vindue: (Standard) REG_SZ

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 05-04-05 14:14

> Nu har jeg fundet mappen /directory/shell i regedit, men hvordan er det
> lige jeg skal ændre default til none?
> Når jeg markerer 'shell' står der i højre vindue: (Standard) REG_SZ

"(Standard)" står i kolonnen navn, "REG_SZ" står i kolonnen "Type" og til
højre for den, skulle der gerne være en kolonne, der hedder "Data" (eller
noget i den stil). I min er denne nøgle sat til "none" (uden
anførselstegnene). Hvis du dobbeltklikker på din nøgle (altså på
"(Standard)"), skulle du gerne kunne få lov til at redigere data.

NB: Dette er kun for at uddybe, hvad "jamen" formentlig har ment. Jeg vil
helt ikke hænges op på konsekvenserne af redigering i
registreringsdatabasen.

- M

Fra : Brian Emilius

Dato : 06-04-05 14:38

Mickel Hedemand skrev:

> [...]
>
> NB: Dette er kun for at uddybe, hvad "jamen" formentlig har ment. Jeg
> vil helt ikke hænges op på konsekvenserne af redigering i

Tusind tak til jer begge to. I har reddet mig fra en bunkefuld af
fustrationer over at jeg skal højreklikke hver gang jeg skal åbne en
mappe. Tak skal I have.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius