/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
usb hub
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 13:05

På min gamle celeron 700 mhz (som kører windows 98) er der en usb 1.1
port.

Jeg købte så på et tidspunkt en usb hub (4 porte) som kører usb 2.0
Den har imidlertid aldrig virket anden på den ene port.

Jeg kom til at tænke på om det ville hjælpe hvis jeg disablede den ene
usb 1.1 port ?

Hvordan gør man det ?

Er det i bios eller er det i windows 98 systemet ?



 
 
///M (04-04-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 04-04-05 13:45

andropov wrote:
> På min gamle celeron 700 mhz (som kører windows 98) er der en usb 1.1
> port.
>
> Jeg købte så på et tidspunkt en usb hub (4 porte) som kører usb 2.0
> Den har imidlertid aldrig virket anden på den ene port.
>
> Jeg kom til at tænke på om det ville hjælpe hvis jeg disablede den ene
> usb 1.1 port ?
>
> Hvordan gør man det ?
>
> Er det i bios eller er det i windows 98 systemet ?

Blander du ikke nogle ting sammen?
Jeg kan forestille mig at enheder forbundet i hubben ville kunne kommunikere
i USB 2.0 hastighed, men aldrig ind til pc'en. Den standard var formentlig
slet ikke opfundet på Celeron 700'erens tidspunkt.
Hvad ville du opnå ved at disable den ene (du skriver dog også du kun har
én, men du har vel to?!) USB port i pc'en?
Men skal det gøres, så er der mulighed for at gøre i både BIOS og OS, men
jeg er næsten sikker på du stopper begge porte samtidig. Disabler du i OS
vil den dog stadig tage hardware IRQ, altså den vil nærmere være diablet via
software.

Håber jeg har hjulpet dig lidt.

--
Mvh
///M



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 14:49

On Mon, 4 Apr 2005 14:44:59 +0200, in dk.edb.system.ms-windows you
wrote:

>> Jeg kom til at tænke på om det ville hjælpe hvis jeg disablede den ene
>> usb 1.1 port ?
>>
>> Hvordan gør man det ?
>>
>> Er det i bios eller er det i windows 98 systemet ?

>Blander du ikke nogle ting sammen?

Det ved jeg ikke.

>Jeg kan forestille mig at enheder forbundet i hubben ville kunne kommunikere
>i USB 2.0 hastighed, men aldrig ind til pc'en. Den standard var formentlig
>slet ikke opfundet på Celeron 700'erens tidspunkt.

Men det er fordi når jeg har brugt nogle af portene i usb hubben så
har den nogen gange villet køre usb 1.1 så havde jeg lidt mistanke om
at den bliver forvirret af min enlige usb 1.1 port.

>Hvad ville du opnå ved at disable den ene (du skriver dog også du kun har
>én, men du har vel to?!) USB port i pc'en?

Der er usb 1.1 1 port som sad i computeren da jeg købte den og senere
købte jeg så usb 2.0 hub hvor der er 4 porte i.

Så ialt kan man sige at computeren har 5 usb porte hvoraf den ene er
usb 1.1 og de 4 andre usb 2.0

>Men skal det gøres, så er der mulighed for at gøre i både BIOS og OS, men
>jeg er næsten sikker på du stopper begge porte samtidig.

usb 2.0 hubben skulle ikke gerne blive disablet.

>Disabler du i OS
>vil den dog stadig tage hardware IRQ, altså den vil nærmere være diablet via
>software.

Vil det sige at det er bedst at disable i os hvis jeg skal nå mit mål.

Hvor henne disabler man i OS ? Er det i enhedshåndtering eller hvad.

Jesper G. Poulsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-04-05 15:13

andropov skrev:

> Der er usb 1.1 1 port som sad i computeren da jeg købte den og senere
> købte jeg så usb 2.0 hub hvor der er 4 porte i.

Du har en ekstern USB2.0-hub med 4 porte i?

> Vil det sige at det er bedst at disable i os hvis jeg skal nå mit mål.

Hvad er dit mål?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 16:03

On 04 Apr 2005 14:12:40 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>> Der er usb 1.1 1 port som sad i computeren da jeg købte den og senere
>> købte jeg så usb 2.0 hub hvor der er 4 porte i.
>
>Du har en ekstern USB2.0-hub med 4 porte i?

Ja.

Desuden sad der fra starten da jeg købte computeren en enkelt usb 1.1
port.

>> Vil det sige at det er bedst at disable i os hvis jeg skal nå mit mål.
>
>Hvad er dit mål?

Min usb hub virker ikke på alle porte og den skifter frem og tilbage
mellem usb 1.1 og usb 2.0 i hastighed. Jeg har mistanke om at min
gamle usb 1.1 som sad i computeren fra starten konflikter med den nye
usb 2.0 hub med 4 porte.
Derfor ville jeg prøve at disable usb 1.1 porten hvis det kunne lade
sig gøre. Det kunne måske være et forsøg værd.

Jeg vil så spørge hvordan man bedst disabler om det skal være i bios
eller i OS.

Hvordan disabler man i OS er det i enhedshåndteringen eller hvad ?

Jesper G. Poulsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-04-05 16:40

andropov skrev:

> > Du har en ekstern USB2.0-hub med 4 porte i?
> Ja.

Og den skal sidde i en USB-port. Hvilken slags USB-port sætter du den i?

> Desuden sad der fra starten da jeg købte computeren en enkelt usb 1.1
> port.

Ja. Der sætter du vel din USB2.0-hub i...

> > Hvad er dit mål?
> Min usb hub virker ikke på alle porte og den skifter frem og tilbage

Hub'ens porte?

> mellem usb 1.1 og usb 2.0 i hastighed. Jeg har mistanke om at min

Ja?

Ikke noget underligt deri.

> gamle usb 1.1 som sad i computeren fra starten konflikter med den nye
> usb 2.0 hub med 4 porte.

Hvordan skulle den gøre det?

> Derfor ville jeg prøve at disable usb 1.1 porten hvis det kunne lade
> sig gøre. Det kunne måske være et forsøg værd.

Hvordan kan du så anvende din USB2.0-hub, hvis du har disablet din
USB-port?

Det du skriver giver ikke mening. Ikke en snus.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 17:42

On 04 Apr 2005 15:39:44 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>> > Du har en ekstern USB2.0-hub med 4 porte i?
>> Ja.
>
>Og den skal sidde i en USB-port. Hvilken slags USB-port sætter du den i?

Pci kort er usb hubben med 4 porte.

>> Desuden sad der fra starten da jeg købte computeren en enkelt usb 1.1
>> port.
>
>Ja. Der sætter du vel din USB2.0-hub i...

Nej

>> > Hvad er dit mål?
>> Min usb hub virker ikke på alle porte og den skifter frem og tilbage
>
>Hub'ens porte?

pci kortets porte eller hvad det hedder.

>> mellem usb 1.1 og usb 2.0 i hastighed. Jeg har mistanke om at min
>
>Ja?
>
>Ikke noget underligt deri.

Jo fordi min scanner kører usb 2.0 og den fart skulle det gerne køre
med da usb pcikortet med de 4 porte er usb 2.0

>> gamle usb 1.1 som sad i computeren fra starten konflikter med den nye
>> usb 2.0 hub med 4 porte.
>
>Hvordan skulle den gøre det?

Se ovenstående.

>> Derfor ville jeg prøve at disable usb 1.1 porten hvis det kunne lade
>> sig gøre. Det kunne måske være et forsøg værd.
>
>Hvordan kan du så anvende din USB2.0-hub, hvis du har disablet din
>USB-port?

usb pci kort med 4 usb 2.0 porte er der i computeren

desuden er der en anden usb 1.1 port som ikke har noget med pci kortet
at gøre.

Kurt Pedersen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 04-04-05 18:02

Åh, du har ingen USB 2,0 Hub men et PCIkort med fire USB 2.0 porte som du
bare betegner som en "Hub", men en Hub er noget ganske andet.
mvh
Kurt


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:72r2519bbeq6f865b3d9osvm72phk6a1c3@4ax.com...
> On 04 Apr 2005 15:39:44 GMT, "Jesper G. Poulsen"
> <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
>
> >> > Du har en ekstern USB2.0-hub med 4 porte i?
> >> Ja.
> >
> >Og den skal sidde i en USB-port. Hvilken slags USB-port sætter du den i?
>
> Pci kort er usb hubben med 4 porte.
>
> >> Desuden sad der fra starten da jeg købte computeren en enkelt usb 1.1
> >> port.
> >
> >Ja. Der sætter du vel din USB2.0-hub i...
>
> Nej
>
> >> > Hvad er dit mål?
> >> Min usb hub virker ikke på alle porte og den skifter frem og tilbage
> >
> >Hub'ens porte?
>
> pci kortets porte eller hvad det hedder.
>
> >> mellem usb 1.1 og usb 2.0 i hastighed. Jeg har mistanke om at min
> >
> >Ja?
> >
> >Ikke noget underligt deri.
>
> Jo fordi min scanner kører usb 2.0 og den fart skulle det gerne køre
> med da usb pcikortet med de 4 porte er usb 2.0
>
> >> gamle usb 1.1 som sad i computeren fra starten konflikter med den nye
> >> usb 2.0 hub med 4 porte.
> >
> >Hvordan skulle den gøre det?
>
> Se ovenstående.
>
> >> Derfor ville jeg prøve at disable usb 1.1 porten hvis det kunne lade
> >> sig gøre. Det kunne måske være et forsøg værd.
> >
> >Hvordan kan du så anvende din USB2.0-hub, hvis du har disablet din
> >USB-port?
>
> usb pci kort med 4 usb 2.0 porte er der i computeren
>
> desuden er der en anden usb 1.1 port som ikke har noget med pci kortet
> at gøre.



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 18:13

On Mon, 4 Apr 2005 19:02:24 +0200, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:

>Åh, du har ingen USB 2,0 Hub men et PCIkort med fire USB 2.0 porte som du
>bare betegner som en "Hub", men en Hub er noget ganske andet.

Men det er så det pcikort jeg har mistanke om konflikter med min
enlige usb 1.1 port som sad i computeren da den blev købt...
Selv om det ser rigtig ud i enhedshåndtering.
Jeg bruger alligevel ikke den enlige usb 1.1 port til noget.



Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-04-05 09:55

andropov skrev:

> Men det er så det pcikort jeg har mistanke om konflikter med min
> enlige usb 1.1 port som sad i computeren da den blev købt...

USB2.0 og Win98 er ikke en god kombination. Det kommer højst
sandsynligt aldrig til at virke tilfredsstillende.

Visse bundkort kan heller ikke håndtere USB2.0.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

///M (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 05-04-05 11:19

Jesper G. Poulsen wrote:
> andropov skrev:
>> Men det er så det pcikort jeg har mistanke om konflikter med min
>> enlige usb 1.1 port som sad i computeren da den blev købt...

> Visse bundkort kan heller ikke håndtere USB2.0.

Taler vi om onboard usb porte har du naturligvis ret.
Men det er vel irrilevant når han har stukket et usb 2.0 pci-kort i.
PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?

--
Mvh
///M



Mads (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 05-04-05 12:00

On Tue, 5 Apr 2005 12:19:24 +0200, "///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Taler vi om onboard usb porte har du naturligvis ret.
>Men det er vel irrilevant når han har stukket et usb 2.0 pci-kort i.
>PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?

Jeg måtte ihvertfald opgive at få USB2 på min maskine,
et Soltek SL75-KAV, født med USB1 og med Windows XP.
Jeg købte et Sandberg USB2 PCI kort, satte det i maskinen
og disablede USB1 på bundkortet.
Bevares, USB2 korter virkede da, men resten af systemet
kørte i slowmotion og efter at have kæmpet med det i et
par uger måtte jeg opgive. Jeg prøvede endda at installere
XP helt fra bunden på en anden harddisk, men uden held.
Så jeg kører stadig med USB1 på den stationære og min
nye USB2 scanner er så sat til den blærbare.
( jo, scanneren virker da med USB1, men alt tager 4 gange
så lang tid og det gider jeg ikke vente på )

mvh Mads


///M (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 05-04-05 12:09

Mads wrote:
> On Tue, 5 Apr 2005 12:19:24 +0200, "///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Taler vi om onboard usb porte har du naturligvis ret.
>> Men det er vel irrilevant når han har stukket et usb 2.0 pci-kort i.
>> PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?
>
> Jeg måtte ihvertfald opgive at få USB2 på min maskine,
> et Soltek SL75-KAV, født med USB1 og med Windows XP.
> Jeg købte et Sandberg USB2 PCI kort, satte det i maskinen
> og disablede USB1 på bundkortet.
> Bevares, USB2 korter virkede da, men resten af systemet
> kørte i slowmotion og efter at have kæmpet med det i et
> par uger måtte jeg opgive. Jeg prøvede endda at installere
> XP helt fra bunden på en anden harddisk, men uden held.
> Så jeg kører stadig med USB1 på den stationære og min
> nye USB2 scanner er så sat til den blærbare.
> ( jo, scanneren virker da med USB1, men alt tager 4 gange
> så lang tid og det gider jeg ikke vente på )

Funny, det er jo ikke det man regnede med.


--
Mvh
///M



andropov (05-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 05-04-05 12:14

On Tue, 05 Apr 2005 13:00:28 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

>>Taler vi om onboard usb porte har du naturligvis ret.
>>Men det er vel irrilevant når han har stukket et usb 2.0 pci-kort i.
>>PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?

>Jeg måtte ihvertfald opgive at få USB2 på min maskine,
>et Soltek SL75-KAV, født med USB1 og med Windows XP.
>Jeg købte et Sandberg USB2 PCI kort, satte det i maskinen
>og disablede USB1 på bundkortet.

Jeg har også nedenstående problem som kan have noget med usb
pci-kortet at gøre:

0028:C0006EB2 in VXD VMM(01)+00005eb2

Der står man skal hente nyeste driver. Men der var ikke nyere at finde
hos via.

Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-04-05 16:49

///M skrev:

> Taler vi om onboard usb porte har du naturligvis ret.

Nej, jeg henholder mig til PCI-kort.

> Men det er vel irrilevant når han har stukket et usb 2.0 pci-kort i.

Er det?

> PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?

PCI-bussen, ja - bundkort, ikke nødvendigvis.

ECS K7S5A kan feks. ikke håndtere USB2.0-PCI-controllere. Det lader sig
ikke gøre, uanset om man anvender 98, 2000 eller XP.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

///M (05-04-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 05-04-05 17:09

Jesper G. Poulsen wrote:
>> PCI-bussen burde uden prob kunne køre usb 2.0 hastighed. Eller?
> PCI-bussen, ja - bundkort, ikke nødvendigvis.
> ECS K7S5A kan feks. ikke håndtere USB2.0-PCI-controllere. Det lader
> sig ikke gøre, uanset om man anvender 98, 2000 eller XP.

Det lyder altså vildt mærkeligt. PCI-kortets (=USB controlleren's) opgave er
jo netop at omsætte USB-trafikken til (for nemheds skyld kalder jeg det
bare) alm bus-trafik. Hvilken komponent eller del af bundkortet skulle
stoppe for det? Når først USB-kortet har omsat USB-kommunikationen til
bus-kommunikation, så burde bundkortet jo ikke have indflydelse på det.

Hvorfor er det sådan?

--
Mvh
///M



Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-04-05 17:56

///M skrev:

> kalder jeg det bare) alm bus-trafik. Hvilken komponent eller del af
> bundkortet skulle stoppe for det? Når først USB-kortet har omsat

BIOS, kunne jeg forestille mig.

> USB-kommunikationen til bus-kommunikation, så burde bundkortet jo
> ikke have indflydelse på det.

Nej, men 'burde' er rejst til Sverige og har ikke sendt et kort

> Hvorfor er det sådan?

Beats me. ECS K7S5A Pro har ikke problemet, så det må være et
designspørgsmål.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

///M (04-04-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 04-04-05 15:08

andropov wrote:
> On Mon, 4 Apr 2005 14:44:59 +0200, in dk.edb.system.ms-windows you
> wrote:
> Men det er fordi når jeg har brugt nogle af portene i usb hubben så
> har den nogen gange villet køre usb 1.1 så havde jeg lidt mistanke om
> at den bliver forvirret af min enlige usb 1.1 port.

Uden at vide det præcist er det nok snarere fordi udstyret koblet til, kun
understøtter den lave hastighed? Eller det er måske netop dette du oplever,
ikke er tilfældet?


> Der er usb 1.1 1 port som sad i computeren da jeg købte den og senere
> købte jeg så usb 2.0 hub hvor der er 4 porte i.
> Så ialt kan man sige at computeren har 5 usb porte hvoraf den ene er
> usb 1.1 og de 4 andre usb 2.0

Ahh - sorry, da du skrev hub forstod jeg sådan en ekstern kasse man sætter i
sin eksisterende port(e). Du omtaler et pci-kort som er sat i pc'en....

>
>
>> Men skal det gøres, så er der mulighed for at gøre i både BIOS og
>> OS, men jeg er næsten sikker på du stopper begge porte samtidig.
>
> usb 2.0 hubben skulle ikke gerne blive disablet.

Jeg tvivler på du kan disable hub'en (det jeg opfatter som et indstikskort).

>
>> Disabler du i OS
>> vil den dog stadig tage hardware IRQ, altså den vil nærmere være
>> diablet via software.
>
> Vil det sige at det er bedst at disable i os hvis jeg skal nå mit mål.

Hvis du vil slukke for USB 1.1 porten, så gør det i BIOS.

> Hvor henne disabler man i OS ? Er det i enhedshåndtering eller hvad.
Ja - hvis du vil gøre det i software.

--
Mvh
///M



andropov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 04-04-05 16:08

On Mon, 4 Apr 2005 16:08:02 +0200, "///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>andropov wrote:
>> On Mon, 4 Apr 2005 14:44:59 +0200, in dk.edb.system.ms-windows you
>> wrote:
>> Men det er fordi når jeg har brugt nogle af portene i usb hubben så
>> har den nogen gange villet køre usb 1.1 så havde jeg lidt mistanke om
>> at den bliver forvirret af min enlige usb 1.1 port.

>Uden at vide det præcist er det nok snarere fordi udstyret koblet til, kun
>understøtter den lave hastighed? Eller det er måske netop dette du oplever,
>ikke er tilfældet?

Den nye usb hub skifter lidt frem og tilbage mellem at køre usb 1.1 og
usb 2.0 i hastighed.

>> Der er usb 1.1 1 port som sad i computeren da jeg købte den og senere
>> købte jeg så usb 2.0 hub hvor der er 4 porte i.
>> Så ialt kan man sige at computeren har 5 usb porte hvoraf den ene er
>> usb 1.1 og de 4 andre usb 2.0
>
>Ahh - sorry, da du skrev hub forstod jeg sådan en ekstern kasse man sætter i
>sin eksisterende port(e). Du omtaler et pci-kort som er sat i pc'en....

Ja, netop.

Men der var jo en enkelt usb 1.1 port fra da jeg købte computeren mon
den kan konflikte med det pci-kort....
Det ser dog rigtigt ud i enhedshåndtering. Men alligevel kunne jeg
godt tænke mig at gøre forsøget med at disable den gamle usb 1.1 port.

>Hvis du vil slukke for USB 1.1 porten, så gør det i BIOS.

Ja ok.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408595
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste