MS Windows
briani 27239
MS Movimaker og brændking af kopi
Fra : T. Testrup

Dato : 29-03-05 09:51

Nogen, der har en idé til, hvorfor jeg ikke kan brænde en "film" lavet i
Movimaker ?

TT

Fra : Edmund

Dato : 29-03-05 13:47

T. Testrup wrote:
> Nogen, der har en idé til, hvorfor jeg ikke kan brænde en "film"
> lavet i Movimaker ?

Der er ikke mange oplysninger du kommer med.

Hvordan prøver du at brænde filmen.
Er det en wmv eller avi film.
Skal det blive til en DVD

--
Mvh Edmund

Fra : T. Testrup

Dato : 30-03-05 15:19

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan prøver du at brænde filmen.
> Er det en wmv eller avi film.
> Skal det blive til en DVD

Tak for dit svar.

Nu har jeg en film, der kan vises på skærmen ved hjælp af Movimaker - den
skulle jeg så gerne have over på en CD, således at jeg som minimum kan køre
den på en anden PC i Movimaker - også gerne på en DVD-afspiller direkte.

Jeg har et "project" bestående af fotos, tekster, lyd og filmklip - gemmer
jeg dette project fylder det ca. 860 KB og viser på story-boardet i
Movimaker, at det varer ca. 8 min. Lægger jeg disse 860 KB over på en anden
PC kan filmen ikke vises - mangler åbenbart alle de underliggende filer (?)

(Windows XP proff. og Nero brænderprogram)

TT

Fra : Edmund

Dato : 01-04-05 13:02

T. Testrup wrote:

> [...]
> story-boardet i Movimaker, at det varer ca. 8 min. Lægger jeg disse
> 860 KB over på en anden PC kan filmen ikke vises - mangler åbenbart

Gemme som project er bare en masse henvisninger til de billeder og film
du har på pc´en

Du skal gå i filermenuen og gem som filmfil
og klik på flere valg og gem som DV-avi(pal)

8 min DV-avi fylder ca 1,5 GB

> (Windows XP proff. og Nero brænderprogram)

Nero6 ?

Er filmen ikke i særlig god kvalitet, kan du vælge at lave en vcd i Nero

Hent nerovision express fra neroes hjemmeside hvis du vil lave DVD eller
mini DVD på CD (hvis din DVD afspiller understøtter dette.

Se meget mere i dk.edb.videoredigering

--
Mvh Edmund