MS Windows
briani 27239
ntfs til fat32
Fra : Bent Madsen

Dato : 28-03-05 16:14

Hvordan kan man reversere en convertering tilbage til fat32 uden at miste
installationen.

Fra : John T.

Dato : 28-03-05 16:32

"Bent Madsen" <bm2@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man reversere en convertering tilbage til fat32 uden at miste
> installationen.

Google er din ven !!
Læs disse indlæg !
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8218

Hilsen John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-03-05 17:45

Den 28-03-05 16.13 skrev Bent Madsen følgende:
> Hvordan kan man reversere en convertering tilbage til fat32 uden at miste
> installationen.

Det kan du ikke. For at vende tilbage til fat32 skal drevet formateres
først, og du vil dermed miste de data, der er på drevet.

Jeg tør ikke sige, om et tredjepartsprodukt som Partition Magic kan
konvertere til fat32 uden datatab, men jeg tror det ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-03-05 16:55

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>
>Jeg tør ikke sige, om et tredjepartsprodukt som Partition Magic kan
>konvertere til fat32 uden datatab, men jeg tror det ikke.

Det kan Partitionmagic godt. Man mister dog de evt.
sikkerhedsindstillinger m.v. man måtte have på mapperne.
Backup er dog tilrådeligt før man gør det.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-03-05 16:56

"Bent Madsen" <bm2@invalid.invalid> skrev:

>Hvordan kan man reversere en convertering tilbage til fat32 uden at miste
>installationen.

Hvorfor dog?
NTFS er FAT32 overlegen på mange punkter.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Lyrik

Dato : 28-03-05 19:29

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog?
> NTFS er FAT32 overlegen på mange punkter.
>
> --
> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
++++++++++++++++++++++++++++
Det kunne foreksempel være dejligt for mig hvis man kunne, for så kunne jeg
installere Win98 eller ME og genbruge mit elskede Power Chess!
Eller jeg kunne også tænke mig at have Linux sammen med XP installeret på
harddisken.
den er kun FAT-kompatibel.

Hilsen
jens

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-03-05 19:46

In news:42484c9a$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Lyrik <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> [...]
> Chess!
> Eller jeg kunne også tænke mig at have Linux sammen med XP

Du skal jo ikke hale alle de OSer liggende på samme partition, du skal
oprette / benytte en partition til hvert OS
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-03-05 20:04

Petersen_Michael wrote:

> Du skal jo ikke hale alle de OSer liggende på samme partition, du skal
> oprette / benytte en partition til hvert OS

Det er smart at have en partition som er RW fra alle de OS'er man har på
maskinen, ellers er det et helvede at flytte data fra det ene OS til det
andet.

Ivar Madsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-03-05 21:01

In news:1553188.Pm5RFCYRjr@milli.dk,
Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:

> Det er smart at have en partition som er RW fra alle de OS'er man har
> på maskinen, ellers er det et helvede at flytte data fra det ene OS
> til det andet.

RW?

Jeg har aldrig fået det til at fungere optimalt, med flere OSer på samme
partition, har forsøgt med 98, NT4, ME, XP

Men nu er jeg så også glad for mange partitioner, opdelt efter brug..
fx: OS, programmer, filer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-03-05 21:47

Petersen_Michael wrote:

> RW?

Read-Læse Write-Skrive.

> Jeg har aldrig fået det til at fungere optimalt, med flere OSer på samme
> partition, har forsøgt med 98, NT4, ME, XP

Det mener jeg heller ikke er smart.

> Men nu er jeg så også glad for mange partitioner, opdelt efter brug..
> fx: OS, programmer, filer

Og partitioner til OS og programmer, de kan udmærket klare sig med at de kan
bruges af det OS der skal bruge de partitioner, men filer kan være smart at
have på en partition som kan læses/skrives fra alle ens OS'er.

F.eks. bilder, man gerne vil kunne se på alle OS'er, hvis ikke man har dem
på en partition alle OS'er kan læse (og gerne også skrive på), så er man
nødsaget til at tage dem fra kilden og copiere til alle OS'er.

Ivar Madsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-03-05 21:57

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42486272$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> RW?

Der menes sikkert Read/Write fra alle de installerede O/S.
Ganske praktisk iøvrigt, på den måde kan man arbejde på det samme dokument
fra flere forskellige O/S hvis man har de lyster.

Mvh
Benjamin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-03-05 19:56

Lyrik wrote:

> Eller jeg kunne også tænke mig at have Linux sammen med XP installeret på
> harddisken.
> den er kun FAT-kompatibel.

Nej, Linux 2.6.x er istand til at håntere NTFS, thivertifald læse, jeg er
lidt usikker på om den også kan skrive.

Ivar Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 16:49

Ivar Madsen skrev:

> Nej, Linux 2.6.x er istand til at håntere NTFS, thivertifald læse,
> jeg er lidt usikker på om den også kan skrive.

Den kan via Windows' native NTFS-support

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-05 21:30

Lyrik wrote:
> Det kunne foreksempel være dejligt for mig hvis man kunne,
> for så kunne jeg installere Win98 eller ME og genbruge mit
> elskede Power Chess!

Det virker da her, har du prøvet kompatibilitets tilstand?

> Eller jeg kunne også tænke mig at have Linux sammen med
> XP installeret på harddisken.
> den er kun FAT-kompatibel.

Det skal jeg ikke kunne sige, men når jeg bruger Knoppix
så kan jeg sagtens tilgå mine data der ligger på NTFS
partitioner.
Der bør max være et styresystem på en partition ellers er
jeg ret sikker på der går ged i installationerne...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : pwee

Dato : 28-03-05 21:45

"Bent Madsen" <bm2@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man reversere en convertering tilbage til fat32 uden at miste
> installationen.

her er noget om filsystemer, NTFS5, NTFS, FAT32, FAT16

http://www.ntfs.com/google-adv.htm

//peewe