MS Windows
briani 27239
kan ikke komme på internet med XPsp2 og TD~
Fra : _paul

Dato : 27-03-05 19:28

Hidtil har vi problemfrit surfet med en Apple iMac. Vi betaler ca 500 mdl for en 512/512
TDC ADSL.

Nu har vi fået første PC inde i huset og den skulle gerne også kunne komme på nettet.
Ikke noget med router. Vi flytter bare netledningen fra Mac til Pc'ens netkort.

XP viser en forbindelsesikon i systray (2 små skærme)
Vi går så i kontrolpanel og klikker på Guiden ny forbindelse
Hvis vi vælger Opret ny forbindelse bliver vi bedt om at indtaste brugerID og
adgangskode, som vi ikke har spor af.

Hvis vi vælger 'konfigurer et mindre kontornetværk' kan PC'en ikke finde nogen IPadresse
at kommunikere med. Den hænger bare.

Hvordan kommer vi videre?

PC'en fejler ikke noget men den er 5 år gammel. Det er en Dell Dimension PIII. Den har
før kørt dial-up ISDN, men ISDNkortet er fjernet og afinstalleret.

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 22:27

_paul wrote:
> XP viser en forbindelsesikon i systray (2 små skærme)

Så lyder det som om den har fået forbindelse og rent faktisk burde kunne
surfe der ud af. Prøv at dobbeltklikke på ikonet og gå ind i fanebladet
"understøttelse" og fortæl os hvilke oplysninger (IP/Subnet) den kommer med.

> Vi går så i kontrolpanel og klikker på Guiden ny forbindelse
> Hvis vi vælger Opret ny forbindelse bliver vi bedt om at indtaste brugerID og
> adgangskode, som vi ikke har spor af.

Jeg tror ikke at i skal den vej. Det lyder nemlig som om netværket
allerede virker.

> PC'en fejler ikke noget men den er 5 år gammel. Det er en Dell Dimension PIII. Den har
> før kørt dial-up ISDN, men ISDNkortet er fjernet og afinstalleret.

Måske er den stadig sat op til at bruge en telefonforbindelse? Gå i
kontrol panelet -> Internet indstillinger -> Forbindelse og sæt den til
at den ikke skal ringe op.

Ellers må i fortælle hvad der kommer af fejl, siden i ikke kan komme på
Internettet. Hvad sker der når i åbner Internet Explorer og prøver at gå
ind på en hjemmeside?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : _paul

Dato : 28-03-05 03:08

Anders Lund wrote:

> [...]
>
> Ellers må i fortælle hvad der kommer af fejl, siden i ikke kan komme på
> Internettet. Hvad sker der når i åbner Internet Explorer og prøver at gå

Under >internet indstillinger, forbindelse er der ingen forbindelse at se.
Når vi prøver at surfe står der ikke andet end 'Siden kan ikke vises' alle steder.

Nu er jeg ikke ved PC'en.
Men når jeg kommer tilbage efter ferien vil jeg prøve 'Guiden netværksinstallation
istedet for Guiden ny forbindelse....

Fra : Michael Bruun

Dato : 28-03-05 09:25

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Under >internet indstillinger, forbindelse er der ingen forbindelse
> at se.

Det skal der heller ikke være. Dér vises kun opkaldsforbindelser.

> Men når jeg kommer tilbage efter ferien vil jeg prøve
> 'Guiden netværksinstallation istedet for Guiden ny
> forbindelse....

Guiden netværksinstallation anvendes til at oprette et lokalnetværk, altså
et netværk med flere lokale PC'er. Så den skal du ikke bruge. Men prøv at
dobbeltklikke på LAN-ikonen i systray, så vil du få adgang til en række
oplysninger, bl.a. status. Desuden vil du kunne ændre TCP/IP-egenskaberne,
og f.eks. manuelt indtaste DNS-serverne.

Hvis du kigger lidt på TDCs website er der sikkert også en trin-for-trin
vejledning med de relevante oplysninger.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : _paul

Dato : 28-03-05 09:53

Michael Bruun wrote:
> [...]
>
> Hvis du kigger lidt på TDCs website er der sikkert også en trin-for-trin
> vejledning med de relevante oplysninger.

Har det nogen betydning at hverken PC eller arbejdsgruppe er navngivet?. PC'en har
aldrig været på netværk før.

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-05 10:12

_paul wrote:
> Har det nogen betydning at hverken PC eller arbejdsgruppe er navngivet?. PC'en har
> aldrig været på netværk før.

Nej - man skal kun bruge TCP/IP for at komme på Internettet. Overstående
er bare til at sætte et "Windows netværk" op.