MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opgraderingskit til XP
Fra : Jane

Dato : 27-03-05 07:18

Hej.

Jeg har anskaffet mig et sæt, til opgradering af min ME'er til en XP'er, og
det fremgår udmærket hvorledes dette gøres, men nu er jeg en smule bange for
at, det kan tænkes at det vil overskrive mit drev, der indeholder mine
billeder, er det rigtigt antaget? Og er der en mulighed for at undgå dette ?
Jane.

Fra : Henning

Dato : 27-03-05 10:52

On Sun, 27 Mar 2005 08:18:25 +0200, "Jane"
<jorn.hansen@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>billeder, er det rigtigt antaget? Og er der en mulighed for at undgå dette ?

Backup, backup, backup... Forestil dig at disken står af i morgen,
hvad ville du så gøre?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lyrik

Dato : 27-03-05 12:16

"Jane" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at, det kan tænkes at det vil overskrive mit drev, der indeholder mine
> billeder, er det rigtigt antaget? Og er der en mulighed for at undgå dette
++++++++++++
Jeg vil tilslutte mig Henning og sige back dine billeder op.
Men udover det så sker der ikke dine billeder noget ved en opgradering til
XP. Det er en ren fornøjelse som ikke skal ængste dig.

Hilsen og god Påske
Jens

Fra : Jane

Dato : 27-03-05 13:06

Ja jeg ved det er vigtigt med backup's, men jeg aner faktisk ikke, hvorledes
jeg laver en backup?
Jane

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-05 13:40

Jane wrote:
> Ja jeg ved det er vigtigt med backup's, men jeg aner faktisk
> ikke, hvorledes jeg laver en backup?

Brænd billederne ned på en CD eller en DVD.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-05 17:25

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Hvordan gør jeg rent faktisk? Kunne du anvise et link ?

Det kommer an på om du har en CD eller DVD brænder i din
PC og hvilket program(mer) du har til rådighed.

Af ofte brugte brænderprogrammer kan jeg nævne Aheads Nero,
Roxios Easy CD Creator eller WinOnCD og mange flere...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 22:08

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

(bliver nød til at svare på dit indlæg, da jeg ikke kan se det andet,
som du måske har fået åpå mail?)

Hvis du har en CD eller DVD brænder, sætter du bare en tom CD eller DVD
i drevet og åbner drevet med stifinderen. Herefter trykker du så filerne
over på din CD/DVD. Når du så har valgt de filer du vil brænde, går du i
menuen filer og vælger at den skal skrive filerne til CD'en.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-05 22:42

Anders Lund wrote:
> Hvis du har en CD eller DVD brænder, sætter du bare en
> tom CD eller DVD i drevet [snip]

Okay, jeg kunne ikke lige huske om der var et indbygget
brænderprogram i Windows ME.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 22:48

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Okay, jeg kunne ikke lige huske om der var et indbygget
> brænderprogram i Windows ME.

Hov, det har du ret i. Det ved jeg faktisk heller ikke! Tænkte kun på XP.

Fra : Hansen

Dato : 28-03-05 10:23

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg kunne ikke lige huske om der var et indbygget
> brænderprogram i Windows ME.

Det er der ikke.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-05 21:14

Hansen wrote:

> Det er der ikke.

Det mente jeg heller ikke, så Jane du må finde ud af om du
har en brænder og evt. hvilket software/program du har
til rådighed. Herefter kan vi guide dig.

Ved du ikke hvordan du finder ud af om du har en brænder,
så download og installér Lavalys Everest Home Edition
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe

Kør programmet og vælg 'Lager' i menuen og derefter
'Optiske drev', herunder kan du se de CD/DVD drev der er
installeret i din PC. Markér det (eller de) drev der er (under
enhedsbeskrivelse) og læs beskrivelse nedenunder, her vil
der under hastighed fx stå 40x/12x/48x som på min CD brænder
eller DVD+RW:4x/2.4x osv. som under min DVD brænder.

Herefter kan vi konkluderer om du overhovedet har en CD eller
DVD brænder.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund