MS Windows
briani 27239
Office 97 og XP
Fra : Kristian

Dato : 25-03-05 09:30

Har fået fat i MS Office97 Pro DK, men kan ikke installere det sammen med
mit XP Pro DK.
Findes der en måde.......eller virker de to slet ikke sammen?

Gode råd modtages med kyshånd

Kristian

Fra : Mads

Dato : 25-03-05 10:57

On Fri, 25 Mar 2005 09:29:59 +0100, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

>Har fået fat i MS Office97 Pro DK, men kan ikke installere det sammen med
>mit XP Pro DK.
>Findes der en måde.......eller virker de to slet ikke sammen?

Prøv at fortælle i detaljer hvad der går galt.

Jeg har nemlig kørt MS Office 97 DK ( ikke Pro )
på en XP Pro DK maskine i et års tid og der var
ingen problemer i det. Nu har jeg så godtnok
opgraderet til en noget nyere Office pakke.

mvh Mads

Fra : Kristian

Dato : 25-03-05 11:20

> Prøv at fortælle i detaljer hvad der går galt.

OK.

Doppeltklikker på install.exe.......så kommer der en skærm op, der
fortæller:

C:\Windows\System32\Autoexec.nt. Systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS, og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
programmet.

+ 2 knapper: Luk Ignorer

Uanset hvilken knap jeg trykker på sker der ikke noget.

Kan du hjælpe?

Kristian

Fra : Mads

Dato : 25-03-05 12:02

On Fri, 25 Mar 2005 11:19:43 +0100, "Kristian"
> [...]

>programmet.
>
>+ 2 knapper: Luk Ignorer
>
>Uanset hvilken knap jeg trykker på sker der ikke noget.

Jamen det tror jeg da godt jeg kan.

Filen Autoexec.nt er beskadiget og skal udskiftes.
Det nemmeste er hvis du finder mappen Repair i din Windows mappe.
Der ligger en kopi af Autoexec.nt og denne kopierer du såmænd bare
over i C:\Windows\System32 og lader den overskrive den dårlige fil.
( der skal muligvis lige genstartes efter udskiftningen )

Har du ikke Repair mappen, så kig her :
http://www.iamnotageek.com/a/413-p1.php

Så burde du kunne indstallere Office 97 uden problemer

mvh Mads

Fra : Kristian

Dato : 25-03-05 12:20

Må jeg takke alle.

Nu virker det.

God påske.

Kristian

Fra : Per

Dato : 25-03-05 12:39

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4243f3e8$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Må jeg takke alle.
>
> Nu virker det.
>
> God påske.

Hej Kristian!

Kan du godt højreklikke på et billede og så sende til postmodtager og så
komprimerer XP selv billedet og ligger det i Outlook eller express klar til
at blive sendt?

Min mors kan nemlig ikke efter samme installation som dig. (XP + office 97)

Det er som om at det ikke kører med Outlook og den kan ikke sættes til OE.

Mvh. Per!

Fra : Mads

Dato : 25-03-05 13:41

On Fri, 25 Mar 2005 12:39:12 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det er som om at det ikke kører med Outlook og den kan ikke sættes til OE.

Har du prøvet at tjekke om indstillingen i Internet Explorer er
smuttet?

Internet Explorer > Funktioner > Internetindstillinger > Programmer
Her skal "Email addresse" sættes til det program der er hendes
standard email program.
Denne indstilling påvirker nemlig "Send til postmodtager" funktionen

mvh Mads

Fra : Per

Dato : 25-03-05 15:54

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> standard email program.
> Denne indstilling påvirker nemlig "Send til postmodtager" funktionen

Hej Mads!

Det er da et rigtig godt forslag og helt sikket værd at prøve - tak for
hjælpen.

Mvh. Per!

Fra : Kristian

Dato : 25-03-05 17:13

> Kan du godt højreklikke på et billede og så sende til postmodtager og så
> komprimerer XP selv billedet og ligger det i Outlook eller express klar
> til at blive sendt?

Jeps......det ka' jeg godt.

Kristian

Fra : Sander

Dato : 25-03-05 12:01

Så finder du mappen C:\windows\repair og kopierer filen
Autoexec.nt herfra til mappen C:\windows\system32
så skulle det virke.

Sander.

Ellers brug google og lav en søgning på filnavnet autoexec.nt

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4243e5bd$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-05 23:27

> [...]

> mit XP Pro DK.
> Findes der en måde.......eller virker de to slet ikke sammen?

For at bruge Office 97 med nyere Windows styresystemer skal du opdatere
til SR2. Opdatering (filen hedder noget med osr2b, men afhænger vist af
om din Office 97 er en SR1, som min var det, ellers læs vejledningerne)
kan hentes på Microsofts sider.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 10:31

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> afhænger vist af om din Office 97 er en SR1, som min var det, ellers
> læs vejledningerne) kan hentes på Microsofts sider.

Hvorfor gå over åen, når de forskellige
opdateringer kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Så er man fri for at lede mere end et sted.

--
Otto Pæd

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-05 13:19

Otto Pæd wrote:
> Hvorfor gå over åen, når de forskellige
> opdateringer kan hentes her:
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> Så er man fri for at lede mere end et sted.

www.microsoft.com/office

Så kan man også finde det, hvis man ikke kan huske adressen til deres
FTP server. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!