[FreeBSD] Partition-problemer
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 03-12-00 12:23

Tog mig et århundrede at finde ud af hvodden linux nummererer
partitioner og det ser ud til at FreeBSD giver mig samme problemer.

Jeg har en vfat-partition (/dev/hda12 i linux) jeg gerne vil mounte i
FreeBSD. Kan ikke hitte ud af hvad den hedder i FreeBSD. Har kørt
"mount -t msdos /dev/ad0sX /mnt/win" ned igennem hele listen som
stopper ved /dev/ad0s11. Har endda prøvet at lave en ./MAKEDEV ad0s12
men den bliver ikke lavet, så den eksisterer nok ikke.

Så nu er jeg blank. Hvordan får jeg mountet svinet?

Bjarne

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 03-12-00 14:08

Af en eller anden grund var min /dev/MAKEDEV tom så jeg ikke kunne lave
ad0s12. Er rettet og nu virker det igen!

Jeg forstår sgu at smadre et system! ,)

Bjarne